הפנים היפות של הספורט באריאל: קבוצות כדורגל לילדים על הספקטרום הטיפולי

הפנים היפות של הספורט באריאל: קבוצות כדורגל לילדים על הספקטרום הטיפולי

עיריית אריאל וחברת גוונים מצטרפות לרשויות נוספות מרחבי הארץ כמו תל אביב, ירושלים, רמת השרון ועוד ופותחת קבוצות כדורגל ייחודיות המיועדות לילדים וילדות מגילאי 5-18 המתמודדים עם קשים רגשיים וחברתיים, ויסות חושי או הפרעות קשב. איך מצטרפים? הפרטים בכתבה

אגף הרווחה של עיריית אריאל בניהולו של אלי גיל-עד ובשיתוף פעולה עם רינה דור מנהלת תחום הספורט בחברת גוונים, בתמיכתו של מ”מ ראש העיר יחיאל טוהמי, יצרה קשר עם עמותת “עילי”, עמותה הפועלת ברחבי הארץ ומתמחה בהפעלת קבוצות כדורגל לילדים ונוער מאובחנים, אשר בדרך כלל אינם מצליחים להשתלב בקבוצות הכדורגל הקיימות.

הייחוד של קבוצת הכדורגל זו, הוא המענה שהיא נותנת לילדים המאובחנים בתפקוד בינוני וגבוה מהרצף הטיפולי המגוון הכולל: בעיות קשב וריכוז (ADHD/ ADD), קשיים רגשיים וחברתיים, תסמונת דאון על הרצף האוטיסטי, לקויות שכליות והפרעות התנהגותיות. הפעילות מתבצעת באמצעות מדריכים שעוברים הכשרה ייחודית על ידי העמותה, בדגש על הדרכת ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים .

משחק הכדורגל באמצעות לימוד חוקי המשחק, אימונים ומשחקים, מאפשר לילדים להתחזק מבחינה חברתית, רגשית ופיזית, תוך כדי פעילות ספורטיבית מהנה ובריאה. הילדים חווים הצלחות ומרגישים שהם חלק מקבוצה, ובנוסף פוגשים חברים חדשים גם מהישוב וגם מרחבי הארץ.

בקבוצות ישולבו הילדים בהתאם לגיל ולקצב ההתפתחות אישי. התכנית מיועדת לילדים וילדות הלומדים בחינוך הרגיל עם משלבת או בכיתות תקשורת, במסגרות החינוך המכיל והמיוחד, גני תקשורת / גנים שפתיים, לקויות למידה / קשב ריכוז, קשיים רגשיים, חברתיים, סרבול מוטורי / קושי בוויסות חושי ובכלל לילדים ובני נוער המתמודדים עם קשיים.

האימון הראשון של הקבוצה יתחיל ביום ראשון הקרוב, 6/2/22,בין השעות 17:15-19:15 במגרש הדשא שברחוב הציונות באריאל וניתן להגיע לאימון ניסיון ללא עלות.

תושבי ותושבות אריאל, מוזמנים להירשם לפעילות בעלות מסובסדת של 90 ₪ בלבד לחודש.

חברה וקהילה חדשות אריאל כתבה ראשית ספורט