הנרצחת אמש ברמת גן: מאיה ווישניאק, בת 22 מאורנית

הנרצחת אמש ברמת גן: מאיה ווישניאק, בת 22 מאורנית

מאיה ווישניאק בת 22, תושבת אורנית, היא הנרצחת אתמול בידי בן זוגה ברמת גן. מאיה הינה בת שניה, והותירה אחריה זוג הורים ושלושה אחים. “מאיה היתה ילדה מלאה באהבה. לב זהב ותמיד ראתה את צרכי האחר, ונרתמה לסייע ולעזור”.

מאיה למדה בבי”ס היסודי באורנית והשתתפה בתוכנית למצטיינים באוניברסיטת בר אילן. בוגרת מגמת כימיה ואומנות חזותית, ומדריכת נוער ביישוב. מאיה שירתה שירות משמעותי ביותר כלוחמת בתחום הלוחמה האלקטרונית בצבא ההגנה לישראל. לפני מספר חודשים סיימה טיול במזרח עם חברותיה.

מאיה היתה בחורה מוכשרת ביותר, נגנה על כלי נגינה ונשיפה רבים ואף ציירה בכישרון רב. איוריה התפרסמו כבר בילדותה מגזין “עיניים”.

הוריה של מאיה, הילה ואריאל ווישניאק, סיפרו בכאב רב: “מאיה תמיד ראתה את העולם דרך משקפיים ורודים, ילדה שמחה, בוגרת, מוכשרת, שכל מה שנגעה בו הפך לזהב. מאיה היא מסוג האנשים ששום דבר לא קשה להם והיא הצליחה בכל דבר שבחרה לעסוק בו. העולם היה קטן עליה. היא רצתה לטרוף מהכל”.

מאיה ווישניאק, בת 22 מאורנית. צילום: באדיבות המשפחה

רחל, סבתא של מאיה הוסיפה: “מאיה היתה נכדה קשובה והיה לנו קשר מאוד מיוחד – עמוק ואמיתי. למאיה היתה תבונה ויכולת מיוחדת לראות את הדברים שמעבר. נכדה איטלגינטית יצירתית ועם ראש פתוח. השיחה האחרונה שלנו התקיימה אתמול כשרציתי יעוץ בקשר לפייסבוק, והיא ישר נרתמה לסייע לי”.

ניר ברטל, ראש מועצת אורנית סיפר: “אנו מזועזעים מהרצח הנתעב של מאיה בידי בן זוגה, ומחבקים את המשפחה הכואבת שאיבדה היום את היקר לה מכל.

“מרגע קבלת הידיעה המזעזעת, נרתמת קהילת אורנית לתמוך ולסייע ככל שניתן למשפחה. הממשלה החדשה מושבעת ביום קבורתה של מאיה, ובדמה היא מצווה לה למנוע את הרצח הבא. הגיע הזמן להעביר את נושא המאבק באלימות נגד נשים לראש סדר העדיפויות הציבורי, להעביר באופן מיידי את המשאבים הדרושים למאבק – לחינוך מגיל צעיר, להסברה, לאכיפה, לענישה מוגברת ולטיפול מקיף בנפגעות כמו גם טיפול בפוגעים.”

“תמיד ראתה את העולם דרך משקפיים ורודים”. צילום: באדיבות המשפחה

עוד הוסיף ברטל: “חשוב לי לקרוא ברגע כואב וקשה זה לכל נערה או אישה שנמצאות במצוקה עקב זוגיות אלימה, לפנות לעזרה לאחד ממוקדי הסיוע המקצועיים, ולא לסכן את עצמה ולהשאר בתוך מערכת זוגית אלימה”.

חדשות שומרון כתבה ראשית