40 מיליון ש”ח יועברו למאבק בלישמניה (שושנת יריחו) בשומרון

40 מיליון ש”ח יועברו למאבק בלישמניה (שושנת יריחו) בשומרון

בתום מאבק שהובילו המועצה האזורית שומרון והשר הנכנס להגנת הסביבה, זאב אלקין, הוחלט באוצר על הקצאת 40 מיליון שקלים לטיפול באזורים הנגועים בנגע הלישמניה (שושנת יריחו), ובכללם גם באזור גדר ההפרדה.  

מזה שנים סובלים תושבים ישובים במועצה האזורית שומרון ובמקומות נוספים בכל הארץ מנגע הלישמניה (שושנת יריחו). מדובר בטפיל המועבר באמצעות זבוב החול משפני הסלע הנגועים אל האדם. על כן הוא פושט בעיקר באיזורים כפריים ברחבי המועצה.

יוסי דגן והשר זאב אלקין. צילום: דוברות המועצה האזורית שומרון
יוסי דגן והשר זאב אלקין. צילום:

לאחרונה ספג הישוב צופים בשומרון מכה קשה שטרם נראתה כמותה. 56 מתושבי הישוב הקטן נפגעו במחלה שושנת יריחו תוך שנה- ביניהם ילדים וזקנים. הטפיל למעשה מייצר מעין חור בבשר והטיפול בו הוא אגרסיבי וקשה. חלק מהמטופלים אף השוו את הטיפולים לטיפולים כימותראפיים.

במועצה האזורית שומרון יצאו למלחמה על הטיפול בבעיה. זאת לאחר שהוברר להם שידי המשרד להגנת הסביבה כבולות שכן לא קיבל כסף ייעודי מהאוצר לטיפול בבעיה.

כאמור השבוע, לאחר מאבק מתמשך של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, לאחר התערבותו של השר להגנת הסביבה הנכנס זאב אלקין וכן בסיוע של יושב ראש וועדת הרפורמות חבר הכנסת אלי כהן התקבלה ההחלטה להעביר למשרד להגנת הסביבה 40 מליון שקלים. לטיפול בבעית הלישמניה (הטפיל שגורם לשושנת יריחו) בכל הארץ.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון התייחס לנושא ואמר: “אנחנו שמחים שהמאבק שלנו כאן סייע לכל הארץ. מדובר במחלה איומה. שמביאה לא רק לפצעים וצלקות קשות אלא גם לחרדה מיציאה מהבית בשל תקיפת זבוב החול. אני שמח שהאוצר התעשת הכניס את היד לכיס בטח בנושא כ”כ חשוב כמו בריאות הציבור, ולא חיכה עוד רגע מיותר אחד. וגם לא לעוד ילד נפגע אחד”.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר בתגובה: “מהרגע הראשון שנכנסתי למשרד הגנת הסביבה היה ברור לי שמדובר בבעיה קשה וקבעתי שהשגת התקציב הנדרש עומד בראש סדר עדיפויות שלנו מול משרד האוצר. אני שמח שהצלחנו לשכנע את שר האוצר וצוותו להקצות את התקציב הנדרש באופן מיידי כדי שנוכל לטפל בבעיית הלישמניה כבר השנה בלי לחכות לאישור התקציב בכנסת”

חדשות שומרון כתבה ראשית