הזכות לדעת – כיצד אורפז מימוש זכויות רפואיות יכולה לעזור לכם?

ענף הבריאות הולך ומתפתח במהירות וכתוצאה מכך גם אפשרויות הטיפול והזכויות הרפואיות של כל אזרח הולכים ומתפתחים. זהו רק חיוני עבור המטופלים להכיר בזכויות שלהם כדי לקבל החלטות מושכלות ומעורבות בכל הקשור לטיפול שלהם. עבור רבים למשל שאינם מכירים את הזכויות שלהם ייתכן מאוד ומגיע להם כספי פיצויים או קצבת נכות חודשית שיכולה לשנות חיים. 

הזכות של המטופל לדעת

אחת הבעיות הגדולות במסע ההסברה הבריאותי היא שעל אף הזכות של המטופל לדעת הוא אינו מכיר את זכויותיהם ובוודאי שאינו מנצל אותם. זכויות אלה עשויות להשתנות בין אדם אחד לאחר בהתאם למצבו הרפואי והמצב התפקודי שלו. עם זאת, ישנן זכויות העומדות לכל אדם וכדאי לכם להכיר אותם:

  • זכות הסכמה מדעת – הכוונה היא לכך שספקי שירותי הבריאות חייבים לספק למטופלים שלהם אבחנה מדויקת ואמינה, להציג בפניהם את אפשרויות הטיפול שלהם, את היתרונות והסיכונים הכרוכים בכל טיפול ועוד. 
  • הזכות לרישום רפואי – לכל מטופל הזכות לקבל את הרשומות הרפואיות שלו, בהן יוכל להשתמש על מנת להגיש תביעות שונות, להציג לרופא מומחה את ההיסטוריה הרפואית שלו או לעבור על המידע בעצמו על מנת לקבוע את המשכיות הטיפול בו. 
  • פרטיות וסודיות – לכל מטופל הזכות לשמור על פרטיותו וסודיותו. כל הנתונים האישיים ישמרו חסויים ועל שירותי הבריאות להיות חייבים לציית לחוקים ולהנחיות השונות כדי להבטיח את פרטיות המטופל שלהם.

לצד הזכויות האלה יש עוד מגוון רחב של זכויות שונות המגיעות לכם וזכויות נוספות המגיעות למטופלים שהוכרו בדרגת נכות גבוהה או זכויות המוענקות במצבי בריאות מסוימים. אם אתם רוצים לדעת יותר אודות הזכויות שלכם או לתבוע את ביטוח לאומי להכיר במצב הבריאותי שלכם לדרגת נכות וקבלת קצבה חודשית צרו עמנו קשר ונשמח ללוות אתכם בהליך, לחסוך לכם זמן ומאמץ בהליך הביורוקרטי שעשוי להיות מורכב מעט ולעמוד לשירותכם לאורך כל הדרך.

אנשים רבים אינם מודעים לזכויות הרפואיות שלהם ולצורך כך  באורפז מימוש זכויות רפואיות ישמחו לסייע לכם וללוות אתכם בתהליך יד ביד לאורך כל הדרך.

מידע כללי