הונחה אבן פינה לבית כנסת ומועדון קהילתי בעץ אפרים

הונחה אבן פינה לבית כנסת ומועדון קהילתי בעץ אפרים

הונחה אבן פינה לבית כנסת ומועדון קהילתי בעץ אפרים בהשתתפות השר לשירותי דת מתן כהנא והנהגת השומרון. יוסי דגן: “בניית בית הכנסת נקודת השיא בהתפתחות ושגשוג האיזור”

טקס הנחת אבן פינה למבנה קבע לבית הכנסת התקיים בישוב עץ אפרים שבשומרון. מבנה הקבע יכלול מבנה רב תכליתי שיאכלס קומפלקס של בתי כנסת וכן אולם אירועים יישובי. בטקס נכח שר הדתות מתן כהנא, יו”ר מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, הרב יהודה שטרן רב היישוב הסמוך אלקנה, תושבי הישוב ועוד.

מאז עלו לקרקע התושבים הראשונים של שכונת רמת עץ אפרים לפני כשמונה שנים, בתי הכנסת של השכונה שכנו בקרוואנים. בהתגייסות של המועצה האזורית שומרון וועד הישוב ותרומות של תושבי השכונה החלה בניית בית הכנסת, וממשיכים לנסות לגייס תרומות לסיום בית הכנסת. המבנה צפוי לענות על צרכי הקהילה המתפתחת ולהוות מרכז תורני, חינוכי וקהילתי בשכונה עצמה ובישוב עץ אפרים. מרבית עלות המבנה גויסה, עם זאת הקהילה מחפשת תורמים נוספים להשלמת עלות הבניה.

הטקס היה מרגש ביותר, וההתרגשות גברה בעת הטמנת כלי חרס ובתוכו מגילת היסוד החתומה על ידי כל תושבי השכונה ואישי הציבור שנכחו בטקס, בניהם שר הדתות מתן כהנא, ח”כ משה טור-פז, יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון, הרב יהודה שטרן רב היישוב הסמוך אלקנה, מר יעקב חרמון יו”ר הוועד המקומי, נועם אהרון מנכ”ל היישוב, משה כהן יו”ר המועצה הדתית ותושבי השכונה.

שר הדתות מתן כהנא בירך את הנוכחים ואמר: “אחרי שלושה חודשים בתפקיד זו הפעם הראשונה שאני משתתף בטקס הנחת אבן פינה של בית כנסת. מבחינתי השמחה היא כפולה. גם כי הטקס מתבצע בגבעות השומרון שאנחנו אוהבים ורוצים ליישב. וגם כי מדובר בישוב מעורב שחיים בו יחד דתיים וחילונים”.

השטח המיועד לבניית בית הכנסת, עץ אפרים. צילום: מקומונט יו”ש

יוסי דגן ברך את תושבי השכונה “הקמת בית הכנסת בשכונה מהווה את השיא של הבנייה באיזור, זהו יום חג לשכונת רמת עץ אפרים ולשומרון כולו. לפני שמונה שנים היה כאן הר טרשים קירח, והיום שכונה פורחת ומשגשגת, שהולכת ומתפתחת. אני מאחל לכם שבשנים הקרובות נחזור לכאן ולכל יישובי השומרון שוב ושוב לטקסים כאלה, לחנוכת מבני קבע ובעיקר עוד הרבה בתים, עד שנגיע למיליון תושבים בשומרון. בימים אלו, בין כסה לעשור, אין מרגש יותר מקידום בניה של בית כנסת, בית תפילה, מתוך אמונה ברורה שהישוב ילך ויצמח ורבים רבים יתפללו בבית הכנסת הזה”.

שכונת רמת אפרים מונה כיום כ-120 משפחות וצפויה להכפיל את עצמה בטווח זמן של מספר שנים בודדות, כך שמבני הקבע מתוכננים לשמש את המשפחות הנוכחיות והעתידיות. הביקוש למגורים בשכונה הינו מהגבוהים בשומרון ובאזור כולו, כשאחת הסיבות המרכזיות לכך היא איכות הקהילה במקום: קהילה צעירה ותוססת, המקיימת מגוון עשיר של פעילויות פנאי ותרבות. היישוב עץ אפרים עצמו מונה כ-700 משפחות, והוא הישוב השני בגודלו ביישובי מועצה אזורית שומרון.

חדשות מקומיות חדשות שומרון כתבה ראשית