האם המנהל יאשר להקים בסיס פלשתיני ליד אוגדת איו”ש?

האם המנהל יאשר להקים בסיס פלשתיני ליד אוגדת איו”ש?

תנועת רגבים והיישוב בית אל מתריעים: הרשות הפלשתינית מנסה להקים קומפלקס ממשל ענק, במרחק קצר מבסיס צבאי רגיש ומבתי היישוב. האם המנהל האזרחי יאשר את התכנית?

המועצה המקומית בית אל ותנועת רגבים הגישו השבוע למנהל האזרחי התנגדות לבניית קומפלקס ענק של מבנה ממשל שהרשות הפלשתינית מתכננת להקים במרחק קצר מהיישוב בית אל ומבסיס אוגדת איו”ש.

התכנית שהגישה הרשות הפלשתינית לפני כחודשיים למנהל האזרחי, מבקשת להקים מבנה ענק רב קומתי בשטח כולל של 10,000 מ”ר, בתוך תחומי שטח C ובמרחק של 350 מטרים בלבד מבתי היישוב בית אל ומבסיס אוגדת איו”ש.

ירי לבית בבית אל.צילום דוברות בית אל
ירי לבית בבית אל.צילום דוברות בית אל

הרשות הפלשתינית מבקשת לקבל היתר בניה באיזור הנמצא בשליטה ישראלית מלאה, על שטח בן 9 דונמים הנמצא בבעלות הוואקף, למרות שבחלקת הקרקע המדוברת ישנם עוד 30 דונמים הנמצאים בשטחי A ו-B , שם היא יכולה לבנות כרצונה וללא צורך בקבלת אישור ישראלי.

ירי לכיוון הישוב בית אל.צילום דוברות בית אל
ירי לכיוון הישוב בית אל.צילום דוברות בית אל

בתנועת רגבים מציינים כי בקשה זו תואמת למגמה אסטרטגית ברורה ושיטתית שמקדמת הרשות הפלשתינית בשנים האחרונות, אשר שואפת לבנות את מוסדות השלטון שלה דווקא בשטחי C, למרות שעומדות לרשותה קרקעות נרחבות בשטחי A ו-B.

ראש מועצת בית אל שי אלון מדגיש את הסכנה הכרוכה באישור התכנית.”לא יתכן כי בתקופה שאנו חווים מידי מספר ימים, ירי על בתי תושבים בבית אל, תתאפשר בניה של מבנה מגלומני, אשר חולש על היישוב ועל כביש הגישה היחיד אליו. לא נסכים להיות ברווזים במטווח ולתת לפלסטינים אפשרות “לשפר עמדות” למטרת ירי על בתינו.

ברגבים מוסיפים כי המתחם המתוכנן ממוקם על גבעה הצופה על תחומי אוגדת איו”ש במרחק של 300 מטרים בלבד.

“זו איוולת בטחונית ממדרגה ראשונה. ההגדרה התמימה של ‘בית ספר לפקידי ממשל’ מהווה שם תמים ומכובס לאפשרות הקמת בסיס מודיעין ענק של הרשות הפלשתינית” אומר עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת ‘רגבים’. “מדובר במתחם ענק ואסטרטגי שממוקם בעמדה שלטת על אחד הבסיסים הכי חשובים של מדינת ישראל, הכולל מתקנים בטחוניים רגישים. אוגדת איו”ש תהיה פרושה למרגלות המתחם, ותהיה חשופה לחלוטין לאיסוף מידע מודיעיני על סדרי כוחות ומידע רגיש נוסף”.

 

חדשות שומרון