האב השכול מאלקנה הקים פרוייקט להנצחת חללי צה”ל

האב השכול מאלקנה הקים פרוייקט להנצחת חללי צה”ל

 

ביוזמת ראש מכללת תלפיות, בנימין בהגון, תושב אלקנה שהינו אב שכול לנועם בהגון ז”ל, לוחם שריון שנפל במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה מקיימת המכללה שלל פעילויות של תמיכה וסיוע למשפחות השכול הכוללים הכשרה מקצועית לסטודנטיות על יום הזיכרון, החל מביקור של הסטודנטיות בקברים שאין להם ”פוקד” בבתי העלמין, דרך טקסים והופעה של מקהלת ”קול השכול” וכלה במפגש מרגש עם משפחות הנופלים להם יוענקו אלבומי הנצחה על יקיריהם שהכינו הסטודנטיות במכללה.

נועם בהגון זל והוריו.צילום באדיבות המשפחה
נועם בהגון זל והוריו.צילום באדיבות המשפחה

חינוך לזיכרון. ראש מכללת תלפיות, בנימין בהגון הינו אב שכול. בנו נועם בהגון ז”ל, לוחם שריון נפל בפעילות מבצעית סמוך לדוגית שבחבל עזה, כשהטנק שלו עלה על מטען רב-עוצמה בשנת 2003. מאז ועד היום עוסק בהגון האב בהנצחת בנו ובחינוך לשימור זכר נופלים נוספים ובעיקר כאלו שנפלו על הגנת המולדת לפני שנים רבות ומספר הדואגים לשימור זכרם הולך ופוחת.

במסגרת זו מפעילה מכללת תלפיות לחינוך בחולון מערך פעילות מגוון לקראת יום הזיכרון תחת השם ”אמץ חלל”.בהנהגת דיקאן הסטודנטים, אשרה דויטש וד”ר דינה שקולניק דואגות הסטודנטיות במכללה לפקוד את בתי העלמין הצבאיים בדגש על נופלים אשר נלחמו ונהרגו למען הקמת המדינה אך אין מידע על צאצאים או בני משפחה כלשהי שבאים לפקוד את קבריהם, או שהוריהם מבוגרים מדי ואינם יכולים לעשות זאת. הסטודנטיות לומדות את סיפור נפילתם של החללים מגיעות לקברים, מדליקות נרות נשמה, מניחות פרחים על המצבות ודואגות לספר את סיפור גבורתם ונפילתם של מי שנתנו את חייהם עבור הקמת המדינה אך נותרו ללא איש שיזכיר את פועלם.

מפגש ההנצחה.צילום באדיבות מכללת תלפיות
מפגש ההנצחה.צילום באדיבות מכללת תלפיות

במסגרת פרוייקט ייחודי זה:”אמץ חלל” המופעל במהלך כל חודשי השנה במכללת תלפיות נפגשות הסטודנטיות עם משפחות הנופלים, אוספות מידע על חייהם ופועלם ומכינות אלבומי הנצחה המביעים את פועלם ומספרים את סיפורי הקרבות. בטקס מרגש שנערך במכללה לקראת יום הזיכרון נפגשות הסטודנטיות עם בני המשפחות ומעניקות להם את הספרים המנציחים את יקיריהן.במסגרת הטקס הופיעה גם ”מקהלת השכול והתקווה” המורכבת מקרובי משפחה של חללי צה”ל.

ראש המכללה, בנימין בהגון: “היוזמה התחילה מתוך רעיון חינוכי להכשרת מורים. אני מאמין שמורה שעבר חוויה חינוכית ילמד אותה הרבה יותר טוב מאשר מורה שלא חווה את האירוע בעצמו, במיוחד כאשר מדובר בהנצחת חללי צה”ל”.

”הפרויקט מעבר לצד הערכי והציוני שבו מהווה הכנה מקצועית לגיבוש תפיסת עולם יותר עמוקה ורגשית של הסטודנטיות כלפי נושא יום הזיכרון שאותם הן אמורות ללמד בכיתות לאחר הסמכתן כמורות”הוסיף בהגון.

בני בהגון וד''ר דינה שקולניק בטקס אמץ חלל.צילום מכללת תלפיות
בני בהגון וד”ר דינה שקולניק בטקס אמץ חלל.צילום מכללת תלפיות

 

חדשות שומרון