ד”ר חנה קטן : “אל תוותרו על חלום האמהות”

ד”ר חנה קטן : “אל תוותרו על חלום האמהות”

היא קוראת לרווקות להקפיא ביציות, ליולדות לקחת אפידורל, לאמהות לא לוותר על ההנאה שבאימהות. הוציאה ספר פורץ דרך בתחום האינטימיות הזוגית. תכירו את ד’ר חנה קטן.

אי אפשר שלא להתפעם ממנה! ד”ר חנה קטן היא אחת הנשים המוערכות בציבור ובכלל! אישה מדהימה, שמשלבת בעשייה שלה רפואה הלכה ורגש! 

ד’ר חנה קטן נולדה בניו יורק בת בכורה למשפחה בת 8 ילדים, חודש לפני מלחמת יום כיפור משפחתה עלתה ארצה והתמקמה בתל אביב. קטן בחרה ללמוד לימודי יהדות ומחשבים, אחר כך עברה ללמוד לימודי רפואה. היא מומחית לגיניקולוגיה פריון ואישות. מאז ועד היום הקריירה הרפואית שלה רק משתבחת. מעבר להיותה רופאה בכירה, היא גם  רעיתו של הרב יואל קטן, אמא ל13 ילדים ב”ה וסבתא.

ד”ר חנה קטן – וונדר וומן. צילום באדיבות: צפורה פייגין

בהסתכלות לאחור אחרי שעברת מסלול של אם בקריירה מלאה, בנוסף רעיה לאיש ציבור, איך מתמרנים בין קריירה למשפחה, בין אם , אישה, רעיה , ואושייה בפני עצמה?
“הבסיס לאושר הוא הבית שתבני. הזוגיות הוא הנותן כוח להגשים את כל חלומותייך. חשוב שאשה תלך אחר הלב, אבל שלא תאבד בדרך את הנכסים הכי הכי יקרים שהם הילדים והאיש. וזה מורכב. וחשוב לזכור- שהחיים בנויים במעגלים. יתכן שבעשור הראשון והשני לנישואין מתאים לך קצב מסוים, ובעשור השלישי- תשני את קצב ואת המנגינה.

בנימה האישית-בכל חופשת לידה, התלבטתי אם לחזור להתמחות בגינקולוגיה, או לעזוב את המקצוע התובעני הזה. על הבאת ילדים לעולם – לא הייתה לי כל התלבטות. ואין מאושרת ממני על המשפחה הגדולה שזכיתי לה. אבל פספסתי את כל הכיף של האימהות– את הנחת של קבלת הילדים מהגן, עיניהם בורקים, חוויות טריות כלחמניות חמות מתגלגלות מלשונותיהן, וציורים אהובים מושחלים לתוך ידייך מאצבעות שמנמנות ודביקות. אין לזה תחליף…”

ד’ר קטן הוציאה ספר פורץ דרך “ביחד” – מדריך לבניית אינטימיות וזוגיות בריאה. {אחרי שהוציאה שני ספרים “חיי אישה” – מבט אישי ורפואי. “וחיי משפחה – שאלות עכשוויות בשיח רפואי – הלכתי}
את הספר  “ביחד” כתבה כי ראתה הרבה אנשים שסובלים בנושא, והבינה שהציבור זקוק לעזרה בתחום הזה ולמרות החשש הרב, היא הוציאה את הספר באומץ.

קטן יצאה בקמפיין בשיתוף המכללה הוירטואלית לחיים לעידוד רווקות מבוגרות להקפיא ביציות, היא קוראת להן לא לוותר על החלום, לא להיכנס לשאננות ולעשות הקפאת ביציות שהיא תעודת ביטוח לא רעה לדבריה.

אישה נולדת עם כמיליון ביציות, כשהיא מגיעה לגיל הפריון היא נותרת עם כמה עשרות אלפים…. בקיצור השעון הביולוגי לא עובד לטובתה. “אחותי, אל תדאגי, בשנים האחרונות נשים יכולות לבצע הקפאת ביציות. צאי למסע, אל תמחקי את ציור הילדות שלך” – קוראת קטן בקמפיין.

הטכנולוגיה הביאה כמה חידושים גם לחיי המשפחה, מעבר להקפאת הביציות, נשים רווקות רבות גם דתיות מביאות ילדים מתרומת זרע.

“אני מבינה לליבן, וכואבת את כאבן. ואכן, אין אף אישה  שאמורה לוותר על חלום האימהות. אבל הנכון יותר הוא להביא ילד לעולם כשהוא נולד לתוך משפחה בה יש אבא ואמא.  חבל לוותר על נסיך החלומות…אבל אני חוששת שתצטרכי לוותר על הביציות אם תחכי. זאת בדיוק הסיבה שאני טורחת לעודד את הקפאת הביציות, למרות המורכבות שבנושא. אשה שמקפיאה ביציות לא מוותרת על הביציות וגם לא מוותרת על הנסיך.”

לכל אחת מגיע להיות אמא. צילום באדיבות pixabay

קטן עוזרת לנשים בכל שלבי החיים, החל מרווקות, גם נשים בהריון לאחר לידה ובגיל המעבר.
היום יותר ויותר חוזרים לטבע, יש אג’נדה חברתית לעידוד לידה טבעית ללא אפידורל…

“לידה באפידורל היא הכי טבעית שבעולם. כי האישה, מבחינה תודעתית ורגשית, משוחררת מכאב, ויכולה לצלול פנימה וגם להפנות קשב לבורא עולם, כי הפיזי מטופל…מומלץ בחום. מניסיון-  אני עברתי את ההרדמה הזאת רק 12 פעם! – בשתי לידות ‘פספסתי’ אך גם בלידה שקטה שחוויתי בקשתי אפידורל [ אגב, בלידה השנייה- הבאתי מרדים  מהדסה לשערי צדק שיבצע אפידורל. המיילדות היו פעורות פה …]  אגב, אני מגיעה ללוות את בנותיי בלידתן רק לאחר שאני יודעת שהאפידורל  פועל את פועלו…בשביל מה לראות אותן סובלות? יש לי לב חלש… ולטוענים שאין פה הגשמה של קללת חווה ‘בעצב תלדי בנים’- אל דאגה. נשאר ברווח בגידול הילדים.”

על לידות בית קטן חושבת “זה אמנם חוויה מאד רומנטית, אך זה רולטה רוסית, ועל בריאות ילדינו אנחנו לא מהמרים, לא?”

באיזה בית חולים את ממליצה ללדת? שערי צדק

ספר תנך אהוב ? ספר שמואל. קוראים לי חנה, לא?

אם לא היית רופאה מה היית? יוצרת- אמנית, סופרת, מוסיקאית, ציירת.

דמות שאת מעריכה\ מעריצה? מרים הנביאה- מנהיגה, נביאה. פעלה מתוך שליחות, עם ‘ראש’ גדול, ובעיקר- שאפה לחיזוק אדני הבית.

מה הדבר שאת הכי שונאת? לראות את ילדיי כואבים.

מה מצחיק אותך? “בני, זאביק, שהוא סאטירן –על. האמת שרוב ילדיי התברכו בחוש הומור בריא, ומשתמשים בו תדיר.”

משפט לאומה: תחשבי בראש גדול, ואל תוותרי על הלב, ותכווני גבוה-אליו, שיהיה כל פועלך להידור שמו יתברך.

אסוציאציות:

אהבה: מילה שמגוללת בתוכה את כוחות-העל שיש באדם- וזה מתחיל באהבת העצמי, עובר לאהבת האיש, ורק אחר כך- אהבה לילדינו ולסביבתנו. זהו הסדר הנכון. האדם המאמין התברך גם בכלים לאהבת ה’ יתברך, שהוא מקור הכל.

נישואין: חוף מבטחים ענוג, כר פורה  להגשמת כל החלומות, חברות של אמת.

ים: רוגע ,תכול שמיים, אין-סוף, חמימות החול, מקום למחשבות….

סרט:  לעבור את הקיר- עוסק בנושא שמאד קרוב לליבי. שפכתי ים של דמעות

הריון: נס! מסע ארוך של אמונה. שימי יהבך על בורא עולם, ותתענגי  על החיים  החדשים הנרקמים בתוכך. ולוואי שכ-ו-ל-ן תזכינה ובקרוב.

 

 

חדשות שומרון כתבה ראשית