דגן עבר לגור בבית המכפלה

דגן עבר לגור בבית המכפלה

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן עובר יחד עם משפחתו לשהות בבית המכפלה שבחברון זאת לבקשת מנהיגי המאבק הרב עוזיהו שרבף וראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר.

דגן הסביר את החלטתו:

“בראש ובראשונה כראש מועצה במדינת ישראל אני רואה חשיבות בהבעת סולידריות וערבות הדדית בתמיכה במאבק. אלו המבקשים לפנות את בית המכפלה מבקשים גם לעקור את תושבי השומרון מבתיהם.

שנית ברור לי כמו לרוב המוחלט של תושבי במדינת ישראל שההתיישבות בחברון היא חלק בלתי נפרד מהשורשים היהודים שלנו כעם ומהאתוס הציוני שלנו כאומה. וכי יש לחזק את חלוצי חברון בדיוק כפי שיש לחזק את חלוצי השומרון.

צילום באדיבות רועי חדי

עוד הוסיף דגן: “אני פונה מכאן לראש הממשלה בדרישה לעצור את העוולה הזו. ערב תשעה באב יום חורבן הבית אל תתן יד לחורבן נוסף. על ערכי הצדק להוביל אותנו בארצנו אליה חזרנו אחרי 2000 שנה. כך או כך זו ארצנו אולם פינוי משפחות מביתם. משפחות שרכשו את ביתם כדין היא עליית מדרגה חמורה באפלייה כלפי תושבי יו”ש והפגיעה בזכויותיהם. מתן לגעטימציה לפגיעה כזו עלולה לתת לגיטימציה לפגיעה בתושבים אחרים בשומרון ובמדינת ישראל. אנחנו מצפים מראש הממשלה לעצור את ההזיה הזו”.

בית המכפלה. צילום באדיבות רועי חדי

בעמותת “הרחיבי מקום אוהלך” ציינו הבוקר לקראת כניסתו של יוסי דגן ומשפחתו המורחבת לבית כי “אנו מודים לראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן על התמיכה ורצונו לקחת חלק במהלך ציוני ומרגש להתיישבות ולעם ישראל ככלל. משפחות רבות מהאזור מביעות את רצונן להגיע לבית ולגור בו על מנת להזדהות ולקחת חלק ברגע היסטורי גדול”.

דגן ישהה במקום עד סוף השבוע עם משפחתו וייצא משם מדי יום כדי לכהן בתפקידו כראש מועצת שומרון.

חדשות אריאל חדשות שומרון כתבה ראשית