דגן לחברות הכנסת של מר”צ:”אתן מפיצות שקרים”.

דגן לחברות הכנסת של מר”צ:”אתן מפיצות שקרים”.

דיון סוער בוועדת הפנים של הכנסת בעקבות משבר המים בשומרון.יוסי דגן, ראש מועצת שומרון לחכי”ות מר”צ: ”אתן מפיצות תעמולה שקרית ועלילת דם”.

סערה היום בוועדת הפנים של הכנסת סביב הדיון בנושא משבר המים בשומרון. לאחר שח”כ גלאון וח”כ זנדברג ממר”צ טענו כי מים הם “זכות אדם” והם מגיעים הן למתיישבים היהודים והן לערבים בשומרון, הוסיפה גלאון כי על פי דוחות של ארגוני שמאל הכפרים הפלסטינים מקבלים פחות מים מהישובים הישראלים.

יוסי דגן נלחם עם החכ''יות של מר''צ בכנסת.צילום דוברות המועצה האזורית שומרון
יוסי דגן בכנסת.צילום דוברות המועצה האזורית שומרון

דגן השיב על כך ואמר כי הן מפיצות שקרים וכי התעמולה השקרית הזו הגיעה עד לתקשורת הבינלאומית מכפישה את ישראל ומהווה עלילת דם על ההתיישבות. לדבריו: “יש בריכה אחת שאליה מזרימים את המים כך שכשאין מים להתיישבות היהודית אין מים גם לכפרים הערביים ולהפך. כל השאר הוא תעמולה שקרית”. עוד הוא הוסיף: “זו דמוקרטיה אתן יכולות להמשיך להפיץ שקרים. אני רק רוצה לחדד את האמת”.

גלאון, יו”ר מר”צ דרשה מיו”ר הוועדה לא לאפשר לדגן להמשיך בדבריו אך יו”ר הוועדה סירב.גלאון החלה לברר כמה בריכות שחייה יש בשומרון. על כך השיב לה יו”ר הוועדה חכ דודי אמסלם כי השאלה אינה רלוונטית וכי זכותם של אזרחים בשומרון להנות מבריכות ממש כמו אזרחים ברעננה והוד השרון.

בדיון נכחו נציגי רשות המים, מקורות, המנהל האזרחי, משרד התשתיות והרשויות ביו”ש.

רשות המים והמנהל האזרחי נאלצו לענות על שאלות קשות. בין השאר על השאלה כיצד לא נערכו כראוי לגידול במספר התושבים ביהודה ושומרון מבחינה תשתיתית. כרגע סוכם כי יתקיים קידוח באריאל שייתן מענה חלקי לבעיה אולם הקמת תשתית שתספק מים לתושבים באופן מסודר תארך 5 שנים לפחות. לדברי הממונה על אספקת המים במועצה אזורית שומרון שי קבון: “כרגע אם לא יינתן מענה אנחנו מדברים על לשתות מים ממימיות”

חדשות שומרון כתבה ראשית