גנבי עדרים בשומרון נתפסו על חם ע”י בני משפחת הרצליך, בעלי העדר

גנבי עדרים בשומרון נתפסו על חם ע”י בני משפחת הרצליך, בעלי העדר

בני משפחת הרצליך הבחינו לאור היום בגנבים המנסים לגנוב את העדר של ראש המשפחה אברהם הרצליך. רועה צאן מזה 45 שנים מתוכם 16 שנים בשומרון. והצליחו לתפוס אותם בשעת מעשה. כוחות צבא ומשטרה הגיעו למקום ועצרו את הגנבים.

הפעם זה נגמר אחרת. החקלאים היהודים ביו”ש סובלים באופן קבוע מהתנכלויות ערבים. החל משריפת כרמים דרך השחתת רכוש וכלה בגניבות המביאים לנזקים של מאות אלפי שקלים לחקלאי.
הבוקר זה נגמר אחרת. בני משפחת הרצליך הבחינו לאור היום בגנבים המנסים לגנוב את העדר של ראש המשפחה אברהם הרצליך. רועה צאן מזה 45 שנים מתוכם 16 שנים בשומרון. והצליחו לתפוס אותם בשעת מעשה. כוחות צבא ומשטרה הגיעו למקום ועצרו את הגנבים.

גנבי עדרי הכבשים שנתפסו בשומרון.צילום חיים אשכנזי באדיבות מואז שומרון
שמואל הרצליך בנו של אברהם שהיה במקום מספר: “אנחנו סובלים מגניבות עדרים כל הזמן. רק לפני חצי שנה נגנבו מהעדר 50 ראש. וגם לפני כחודש הייתה גניבה נוספת. מאז אני מלווה את אבא שלי כל בוקר למרעה. העובדה שהגנבים מרשים לעצמם להגיע לאור היום לבצע גניבות מרועי הצאן היהודים. מוכיחה שאין הרתעה כלל. גניבה כזו יכולה למוטט חקלאי שכן מדובר בנזק ששוויו יכול להגיע למאות אלפי שקלים. והיא מהווה פגיעה בתעסוקה העיקרית של בעל העדר.  אני קורא לכוחות הבטחון להגביר את האכיפה כך שחקלאים ביו”ש ולא רק ביו”ש יוכלו לתפקד ולשרוד במציאות הישראלית הלא פשוטה”
יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון קרא לגורמי האכיפה שלא לזלזל במקרה הזה ובמקרים דומים: “לצערי החקלאים היהודים בכל יו”ש, סובלים הן מהתנכלות ערבים  והן מכך שלא כל חוקי מדינת ישראל חלים ביו”ש ולכן ישנה פגיעה מתמשכת בזכויותיהם. אם במענקים שמגיעים להם אם בגידור איזור העדר בסבסוד המדינה ואם במכסות מים לחקלאות. לכן אני קורא לכל גורמי האכיפה לשים דגש על הנושא כדי להקל על החקלאים שרואים שוב ושוב בעיניים כלות כיצד רכושם מושחת או נגנב, וזכותם לבטחון ולהגנה על רכושם אינה מתממשת”.
חדשות שומרון כתבה ראשית