גולים איראנים השבוע בשומרון: “רוב הציבור האיראני בעד ישראל”

גולים איראנים השבוע בשומרון: “רוב הציבור האיראני בעד ישראל”

כ 40 גולים מאיראן הגיעו לסיור במועצה האזורית שומרון. הגולים הגיעו כחלק מפעילות ההסברה של המועצה האזורית שומרון בארץ ובעולם, לחיזוק מעמד יו”ש בעולם. 

צילום: באדיבות דוברות מועצה איזורית שומרון
צילום: באדיבות דוברות מועצה איזורית שומרון

מדובר במנהיגי קהילות איראניות בעולם, שעזבו את איראן. רובם ברחו מאיראן לאחר שהתנצרו. או לאחר שהמשטר רדף אותם. האיראנים הגיעו ליקב טורא בשומרון. טעמו מהיין, ביקרו בתצפית ברקן ואף נפגשו עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

דגן בירך את האיראנים ואמר: “אנחנו כולנו מתפללים כאן לשלום. שיוכלו לחיות כאן יהודים וערבים ולא נתעורר לדיווחים על פיגועים של כל מיני גורמים רדיקלים ולא משנה באיזה מקום בעולם. אם זה כאן או באירופה או בארה”ב. המקום הזה ובעיקר אזור תעשייה ברקן הוא סמל לדו קיום, ליכולת של שני העמים לחיות זה לצד זה. כאן עובדים יחד יהודים וערבים. נהנים מאותם תנאים. ואני שמח שהגעתם לכאן היום לחזק אותנו”.

בין הגולים האיראנים היה גם  אבשין ג’אווד שאמר: ” אני זוכר את עצמי כילד שורף דגלי ישראל ושונא יהודים בכל כוחי כי ככה לימדה אותנו הממשלה. אפילו שלא הכרתי יהודי אחד. מאז עברתי שינוי וברחתי מאיראן”. עוד הוא הוסיף ואמר: “אני חייב לומר שרוב האוכלוסייה באיראן אוהבת את ישראל. אנחנו רואים את עצמנו כפרסים. כממשיכיו של כורש שאהב את עם ישראל. הממשלה באיראן לא מייצגת את רחשי העם. במשך אלפי שנים העם הפרסי עמד לצד עם ישראל. למשך 36 שנים קבוצה קטנה של אנשים באיראן החליטה לפעול נגד ישראל. הם לא הרוב והם לא ישלטו באיראן לנצח”. עוד הוא הוסיף ואמר: “באנו לכאן כדי לפגוש את הקולות והאנשים שלא רואים בתקשורת העולמית. יש אנשים בשומרון שמבקשים פשוט לחיות בשלום ואת הקול שלהם לעולם לא שומעים”.

עלי פייזי גם הוא גולה מאיראן אמר היום בשומרון: “אנחנו מאמינים שישראל נמצאת תחת מתקפה של הממשלה האיראנית, ויש להחליף את הממשלה האיראנית, לכן אנחנו כאן היום כדי להצהיר שאנחנו רוצים שאיראן תשתנה ואנחנו רוצים לברך את ישראל כאיראנים. אני מאמין שהעםהאיראני אוהב את ישראל. השנאה של הממשלה האיראנית שמכריחה את העם האיראני להרגיש, היא הסיבה למשבר בין העמים. אנחנו באנו לשומרון כדי לעמוד לצד ישראל, כדי לומר שאנחנו האיראנים עומדים לצדכם ואנחנו רוצים לראות את הממשלה האיראנית משתנה כדי שישראל תוכל לחיות בשלום ובהרמוניה שמגיעה להם”.

צילום: באדיבות דוברות מועצה איזורית שומרון
צילום: באדיבות דוברות מועצה איזורית שומרון

חלק מהגולים האיראנים הזדהו בשמם ואמרו כי אינם חוששים מההנהגה האיראנית וחלקם ביקשו להשאר בעילום שם בכדי לא לגרום נזק לקרוביהם המתגוררים עדיין באיראן. בין הגולים האיראנים היה גם מתיו (שם בדוי). שישב בכלא האיראני במשך 17 חודשים עד שנמלט משם.

המועצה האזורית שומרון ויחידת ההסברה בשומרון הביאו עד כה אלפי מובילי דעת קהל בארץ ובעולם להכיר את השומרון בדרך לא אמצעית, בכדי להסביר את השומרון בארץ ובעולם.

חדשות שומרון