בשנה הקרובה ייבנו או ישופצו מהיסוד עוד שישה מקוואות בשומרון

בשנה הקרובה ייבנו או ישופצו מהיסוד עוד שישה מקוואות בשומרון

בימים אלו הוסכם לצאת למבצע בינוי ושיפוץ מקוואות רחב היקף ברחבי השומרון בהובלת עמותת “טהרת המשפחה” ובשיתוף פעולה עם מועצה אזורית שומרון והמועצה הדתית. שני מקוואות חדשים יבנו בפדואל ובצופים ועוד ארבעה מקוואות ישנים ישופצו מהיסוד באבני חפץ, עץ אפרים, שבי שומרון ותפוח. עלות כוללת לבניה והשיפוץ – קרוב לשישה מיליון ש”ח, כמחצית מהעלות במימון עמותת “טהרת המשפחה”. המקוואות יבנו וישופצו ברמה הגבוהה ביותר עם נראות של ספא ובית מלון.

עמותת טהרת המשפחה, הבונה מאות מקוואות ברחבי הארץ כבר קרוב לשמונים שנה, ממשיכה לבנות גם בשומרון. זמן קצר לאחר סיום שיפוצי המקוואות בטל מנשה, מבוא דותן, קרית נטפים ורבבה, גובשה בימים אלו תכנית עבודה להמשך הבינוי חסר התקדים. שני מקוואות חדשים יתווספו בישובים פדואל וצופים, לאחר שנים ארוכות של המתנה וציפייה.

רב הישוב פדואל, הרב מנשה יששכר, סיפר במועד החתימה על השנים הרבות של ניסיונות לקדם מהלך לבניית מקווה ואמר: “כבר בשנת 2013 התקיימה אסיפה ראשונה לקידום בניית המקווה ומאז היו הרבה מניעות טכניות וכלכליות ועיכובים. אני שמח על החיבור עם טהרת המשפחה שאיפשר את קידום הפרויקט”. כמו כן הוחלט על יציאה לדרך בשיפוץ מהיסוד של מספר מקוואות ישנים מאד שמצבם מקשה על קיום מצוות הטבילה בישובים אבני חפץ, עץ אפרים, שבי שומרון ותפוח שם יושקעו בכל מקווה מאות אלפי שקלים לצורך חידוש המקווה, טיפול בליקויים חמורים ואבזורו ברמה הגבוהה ביותר לנוחות הנשים הטובלות.

צילום: צלמירי

בעמותת טהרת המשפחה נערכים בימים אלו לגיוס התרומות עבור מימון בניית ושדרוג המקוואות, כמחצית מעלות הבנייה – 3 מיליון ש”ח, במימון העמותה בכספי תרומות.

כפי שסוכם עם המועצה האזורית שומרון והמועצה הדתית שומרון שישאו אף הן בחלק מעלויות הבניה והשיפוץ.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון סיפר על ההתגייסות המשותפת של כלל הגורמים שהביאה להצלחת המהלך והוסיף: “כל בנייה בשומרון היא חשובה בוודאי בניית ושיפוץ מקוואות שמוסיפים קדושה” בנוגע לשיתוף הפעולה עם עמותת “טהרת המשפחה” אומר דגן:  “זוהי עמותה עם אנשים ישרים וטובים שבאים לעשות לשם שמים ובמסירות נפש גדולה. פועלים למען מקוואות טהרה בכל הארץ, ובפרט בשומרון, אנחנו מאוד מודים להם, השותפות הזו מחממת את הלב “.

מקווה טל מנשה. צילום: צלמירי
מקווה נשים בשומרון. צילום: צלמירי

מנכ”ל עמותת “טהרת המשפחה” עקיבא ויינר בירך את יוסי דגן ראש המועצה ואת משה כהן ראש המועצה הדתית על פנייתם לשיתוף פעולה ואמר: “יותר מעשרים שנים שאנחנו בונים מקוואות בשומרון, מבחינתנו זהו המשך טבעי של הדרך המשותפת וארוכת הטווח בשומרון יחד עם השותפים היקרים. אנו רואים ערך עצום בהנגשת מצוות טהרת המשפחה לנשים בכל רחבי הארץ ושמחים להיות שותפים לתהליך שדרוג הסטנדרטים במקוואות בכל עיר וישוב. אנו מבינים את הצורך הגדול בשיפוץ מקוואות ישנים ועושים מאמצים גדולים בגיוס תרומות לצורך מימון הבניה והשיפוצים, עלויות שלרוב לא מתוקצבות על ידי הרשויות והמדינה”.

משה כהן ראש המועצה הדתית בשומרון: “בשורה מתוקה לקראת השנה החדשה – בשעה טובה יוצאים לתכנון וביצוע של שני מקוואות נשים חדשים, ושיפוץ עוד ארבעה מקוואות שישדרגו את החוויה, כיאה לנשות השומרון”.

חדשות שומרון כתבה ראשית נשים