במעמד המשפחות השכולות: נחנכה “חורשת התקומה” בבנימין

במעמד המשפחות השכולות: נחנכה “חורשת התקומה” בבנימין

נציגי המשפחות נטעו עצים בחורשה החדשה שהוקמה לזכר הנופלים מבנימין סמוך למעיין הגבורה בעלי

האירוע המיוחד נערך בסימן “מעמיקים שורשים, נוטעים תקווה”, בו נטעו עצים לפי מספר הנופלים מבנימין. נציגי המשפחות נטעו עץ בחורשה על שם יקיריהם שנפלו בהגנה על המולדת, לצד סיפורי הגבורה ומסירות הנפש של הגיבורים.

הקמת “חורשת התקומה” נעשתה ביוזמת מועצת בנימין והיישוב עלי, ובשיתוף קרן קיימת לישראל וארגון יד לבנים, על מנת להנציח באופן ראוי את הנופלים במלחמת חרבות ברזל וכלל נופלי מערכות ישראל ופעולות האיבה תושבי המועצה. נוער בנימין נרתם באופן מלא להפקת האירוע אותו הנחו והובילו מכל היישובים ומסגרות החינוך במועצה.

במעמד המרגש לקחו חלק נציגי המשפחות השכולות מבנימין, שר החקלאות אבי דיכטר, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, יו”ר היישוב עלי אריאל אלמליח, קציני וחיילי צה”ל, משטרת ישראל, נציגי קק”ל, ארגון יד לבנים, תלמידי בנימין מאולפנת שילה, ישיבת בני עקיבא עלי וישיבת רגבים ותושבי המועצה.

צילום: דוברות בנימין

נירית ראוכברגר, אמו של הקצין שילה ראוכברגר הי”ד שנפל בהגנה על יישובי עוטף ישראל בבוקר שמחת תורה, דיברה בשם המשפחות השכולות: “בשמחת תורה יצאנו כולנו כאיש אחד לגבורה למען הקודש. מאז כולנו עסוקים ברוממות וצמיחה. שילה בננו האהוב ושאר הנופלים אהבו את האדמה של ארץ ישראל אהבה עמוקה. למענם הם מסרו את נפשם ונקברו בקרקע הטהורה שאנחנו בונים את קיומנו הנצחי והוספת אור על החושך.

מתוך הטלטלה הזאת, אנחנו חוגגים את חג האילנות וצמיחת השורשים. ביחד אנחנו נוטעים חיים באדמה שכיסתה את נופלינו עם דם הגיבורים ומכאן רק נשתבח בתוך חבל בנימין וכלל ארץ ישראל.”

יו”ר היישוב עלי, אריאל אלמליח אמר: “אנחנו נוטעים עץ וגם פרי לזכר החוגגים בנובה, מגיני הארץ בשירות הצבא וכל הגיבורים מיישובי הדרום. ביחד עם נוער בנימין אנחנו נוטעים את השורשים החדשים שיצמיחו אור וארזים ולחדש את החיים בכל מרחבי ארצנו, גם בחבל עזה.”

חדשות בנימין כתבה ראשית