בהוראת בג”צ נדחתה שוב הקמת אתר הפסולת ליד רימונים

בהוראת בג”צ נדחתה שוב הקמת אתר הפסולת ליד רימונים

בעקבות העתירה שהגישה עמותת “ירוק עכשיו” וכן תושבים מהכפר ראמון ממזרח לעפרה נקבע כי הדיון יתקיים ב-17/5/17 ועד לתאריך זה אין לעשות כל פעולות לקידום האס”פ. איצ’ה מאיר מנכ”ל איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון: “עשרות רבות של מזבלות מזהמות בעשנן את האזור. יש להקים מיד מתקנים לטיפול בפסולת תוך הפקת אנרגיה”

מדובר בתוכנית להקמת אתר להטמנת פסולת שתוכנן וממומן ע”י הבנק הגרמי KFW  בקידום יזמי  של  המנהל האזרחי ביו”ש עבור הפלסטינאים. לתכנית היו התנגדויות רבות של תושבים מההתיישבות הישראלית, ארגונים ירוקים ואיגוד ערים לאכה”ס שומרון יחד עם פלסטינאים הגרים בסמוך.

איצ'ה מאיר מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון וח''כ מוטי יוגב.צילום וברות איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון
איצ’ה מאיר מנכ”ל איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון וח”כ מוטי יוגב.צילום וברות איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון

למרות שוועדת ההתנגדויות במנהל האזרחי קיבלה את ההתנגדויות וביטלה למעשה את התכנית הפכה מועצת התכנון העליונה במנהל את ההחלטה ואישרה אותה. המתנגדים טוענים כי המיקום הגרוע של האתר עשוי לגרום  לפגיעה קשה לסביבה בצמוד לשמורת טבע ולבריאות תושבי האזור, ושצריך להקים מתקנים לטיפול בפסולת לכל האוכלוסיה באזור כפתרון לבעית ריבוי המזבלות הבוערות באזור רמאללה ואל-בירה .

איצ’ה מאיר מנכ”ל איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון אומר: “עוד לפני שנתיים הצענו חלופה להקמת מתקן עיכול לפסולת המתאים גם לפלסטינאים וגם לאוכלוסיה הישראלית. בעקבות ההתעקשות של המנהל האזרחי לקדם את תוכנית המטמנה לא נדונה כלל התוכנית החלופית וחבל. בינתיים עשרות רבות של מזבלות מזהמות בעשנן את האזור”.

עוד הוסיף: “עדיין אפשר להבהיר לבנק הגרמני כי לא נאפשר אצלנו לטפל בפסולת בשיטות האסורות באירופה, ובוודאי שלא נסכים לאפליה והפרדה בין האוכלוסיות החיות באזור”.

חדשות שומרון כתבה ראשית