בג”צ: אין פסול מהותי בתמרוץ מוסדות התרבות ביהודה ושומרון

בג”צ: אין פסול מהותי בתמרוץ מוסדות התרבות ביהודה ושומרון

שרת התרבות והספורט מירי רגב: “כל בר דעת יודע שמוסדות התרבות אינם ששים להופיע בישובי איו”ש. רק לאחרונה עמדנו על תופעה זו ב’עליהום’ על הבימה שהופיע בקריית ארבע. כולנו יודעים איפה נמצאת קרית ארבע – לא בנגב ולא בגליל”.

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט העליון בשבתו כבג”ץ בנוגע לעתירת התנועה לזכויות האזרח, ציין בית המשפט כי אין פסול מהותי בתמרוץ מוסדות התרבות להופיע ביהודה ושומרון וזאת בהתאם למדיניות הממשלה.

השאלה העיקרית  בדיון, נסובה על בסיס מתן העדפה למוסדות התרבות על מנת שיופיעו באיו”ש. משרד התרבות התבקש על ידי בית המשפט להגיש בתוך 30 יום הצעת טיוטה של טופס הדיווח של מוסדות התרבות והודעה מעדכנת המפרטת את הסיבות למתן העדפה להופעה בא יו”ש.

מירי רגב בסיור בשומרון.צילום רועי חדי

שרת התרבות והספורט ח”כ (תא”ל) מירי רגב: “כל בר דעת יודע שמוסדות התרבות אינם ששים להופיע בישובי איו”ש. רק לאחרונה עמדנו על תופעה זו ב’עליהום’ על הבימה שהופיעה בקריית ארבע. וכולנו יודעים איפה נמצאת קרית ארבע, לא בנגב ולא בגליל. גם לתושבי קריית ארבע – חברון ויתר יישובי יהודה ושומרון מגיע לצרוך תרבות איכותית מתחת לבית, כפי שצורכים יתר תושבי מדינת ישראל לאורכה ולרוחבה”.

בפתח הדיון תהתה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, כנגד בא כוחם של העותרים: “האם אדוני לא גורר אותנו בעל כורחנו לעניין הפוליטי?”,  והוסיפה: “אני מניחה כי אדוני יסכים איתי כי גם תושבי הנגב והגליל כמו גם ההתנחלויות זכאים לתרבות?”.

השופטים נאור, אליקים רובינשטיין וסלים ג’ובראן הציעו לערוך חשיבה מחודשת על אופן הדיווח של מוסדות התרבות, וביקשו לחדד את האבחנה בין ישובי הגליל והנגב לבין איו”ש.

כאמור, עמדת משרד התרבות תוגש בהתאם בתוך 30 יום.

חדשות שומרון כתבה ראשית