באריאל אומרים לא לאלימות

באריאל אומרים לא לאלימות

על רקע הדיווחים החוזרים בתקשורת בנושא אלימות מינית הגיעו מאות נשים לערב העלאת המודעות למניעת אלימות שהתקיים בהיכל התרבות באריאל בהשתתפות:סגנית יו”ר הכנסת, ח”כ נאוה בוקר, ראש עיריית אריאל-אליהו שבירו, ראש מועצה אזורית שומרון-יוסי דגן ולינור אברג’יל שסיפרה את סיפורה האישי.

בסוף השבוע הגיעו מאות נשים להיכל התרבות באריאל לאירוע משותף של המרכז לשלום המשפחה במועצה האזורית שומרון ובעיריית אריאל. על רקע הדיווחים החוזרים בתקשורת בנושא אלימות מינית בכל המגזרים נראה שאירוע בנושא זה מעולם לא היה אקטואלי יותר.

את האירוע כבדו בנוכחותם: סגנית יו”ר הכנסת, ח”כ נאוה בוקר שדיברה בין השאר על אישה מוכה שליוותה וסייעה לה לצאת ממעגל האלימות, ראש עיריית אריאל-אליהו שבירו, ראש מועצה אזורית שומרון-יוסי דגן, מ”מ רה”ע אריאל יחיאל טוהמי ולינור אברג’יל שסיפרה את סיפורה האישי- האונס הקשה שעברה וכיצד ליוותה נשים רבות שחוו פגיעה מינית ועזרה להן לשבור את קשר השתיקה.

בוקר שבירו ודגן באירוע באריאל.צילום אלכס קפלן
בוקר שבירו ודגן באירוע באריאל.צילום אלכס קפלן

ראש העיר, אליהו שבירו: ” אנחנו מפעילים בעיר את המרכז לשלום המשפחה. אתן מוזמנות להגיע כשהבעיות גדולות אבל גם כשהן עוד קטנות, כדי לפתור אותן כמה שיותר מוקדם. כרשות אין לנו דרך לדעת מה קורה בבתים ללא דיווח, ללא בקשת עזרה, אנחנו חייבים לחדד את המסר ולזכור תמיד ש’אם לא נספר – זה לא יגמר’. רק ע”י דיווח נוכל להציל נשים ומשפחות”.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר במקום: “נושא האלימות הוא נושא קשה בחברה הישראלית שצריך טיפול, בוודאי כשהוא קורה בתוך המשפחה ובהכרח משפיע גם על הילדים. מועצה אזורית שומרון שמה לה למטרה להעלות את המודעות לנושא. לפני כשנה חידשנו את המרכז לשלום המשפחה במועצה שמטרתו לאפשר לכל מי שנפגע בין אם זה גבר ובין אם זו אשה למצוא מקום מקלט שישמע אותו ויסייע לו”.

ח”כ נאוה בוקר סיפרה על חברה שהיא עצמה ליותה באופן אישי אשר שיצאה ממעגל האלימות הודות להתערבות משטרתית ותיארה כיצד האלימות חוצה מגזרים והיום מצויה בכל מקום בחברה הישראלית.

אירועי נגד אלימות בהיכל התרבות באריאל.צילום בוקר שבירו ודגן באירוע באריאל.צילום אלכס קפלן
אירוע נגד אלימות בהיכל התרבות באריאל.צילום בוקר שבירו ודגן באירוע באריאל.צילום אלכס קפלן

מ”מ רה”ע ומחזיק תיק הרווחה, יחיאל טוהמי ציין אף הוא את חשיבות הפניה למרכז לשלום המשפחה במקרים של קושי בין בני זוג.
מנהלות המרכז לשלום המשפחה בשתי הרשויות הציגו את פעילות המרכזים וסימנים לגילוי אלימות במשפחה. הערב נחתם במופע של לינור אברג’יל המגולל את סיפורה הקשה והמעצים אשר קורא לנשים באופן חד משמעי לדווח על פגיעה מינית.

האירוע לווה בתערוכת הצילום “גיבורות” של הצלמת אליסיה שחף. המתעדת נשים שחוו פגיעה מינית הקוראות לשבור את קשר השתיקה.

חדשות שומרון