אנשי מד”א נפרדים מנתנאל ליטמן ז”ל:”המתנדב עם החיוך”.

אנשי מד”א נפרדים מנתנאל ליטמן ז”ל:”המתנדב עם החיוך”.

עם היוודע דבר הירצחו בידי מחבל של מתנדב מד”א נתנאל ליטמן ז”ל אבל כבד עטף את ארגון מד”א בכלל, ותחנות ירושלים וקרית ארבע בהן התנדב במשך שלוש השנים האחרונות.

צילום: באדיבות דוברות מדא
ליטמן זל”.צילום: באדיבות דוברות מדא

“תמיד אזכור את החיוך התמידי שהיה נסוח על פניו של נתנאל. במהלך שנות הכרותנו מהמתחנה בירושלים והמשכונה בה גר סבו של נתנאל ז”ל בקרית משה, זכיתי להכיר ילד שתמיד רצה לעזור לכולם ושתמיד עשה זאת עם חיוך ענק. רק לפני שבוע הוא טיפל בפצוע בפיגוע במערכת המכפלה ואפילו על הפיגוע בו הוא עצמו נרצח באכזריות הוא היה הראשון לדווח”. כך מספר אבישי שפירא, חבר מטה נוער מד”א ירושלים שהכיר מקרוב את נתנאל ליטמן שנרצח אתמול בפיגוע הירי סמוך לצומת עותניאל.

נתנאל ליטמן ז”ל, בן 17 וחצי במותו, החל להתנדב במד”א כמגיש עזרה ראשונה בגיל 15 והעביר שעות רבות בארגון בין עם בקרית ארבע ובין עם בתחנת מד”א מרחב ירושלים ,אליה היה מגיע בערבים לאחר שהיה מסיים את לימודיו בישיבת הצעירים של מרכז הרב בעיר הנמצאת בסמיכות לתחנה.

כל מי שהכיר את נתנאל, מספר על ילד שהנתינה והעזרה לאחר הייתה נר לרגליו. “נתנאל היה ילד מאוד שקט ומקצועי שהקפיד להגיע לכל משמרת שנקבעה לו ותמיד דאג לעשות את הנדרש ממנו ברמה הגבוהה ביותר תוך כדי שהוא נותן יחס מדהים לחולים ולמשפחותים.” מספר נתנאל בן שי, אחראי נוער מד”א בקרית ארבע. “הפנים של הילד הזה העידו על האופי המיוחד שלו, בבוקר הפיגוע האכזרי בו נרצח נתנאל הוא הספיק עוד לעשות משמרת בקרית ארבע והיה בדרכו לאירוע בירושלים ממנו לצערנו הרב הוא כבר לא יחזור. אנחנו עדיין לא מעכלים שלקחו מאיתנו את נתנאל שנתן את כל כולו למד”א עד לכתו בטרם עת. יהי זכרו ברוך.”

מתנדבי נוער שהתנדבו עם נתנאל במשך שנותיו במד”א סיפרו על מתנדב פעיל וחייכן שתמיד דאג לכולם. “נתנאל היה גאה על התנדבותו במד”א ותמיד ניסה להביא עוד ועוד מתנדבים לארגון. הנוכחות שלו והחיוך התמידי שלו יחסרו לנו מאוד.”

שלמה פטרובר, מנהל מרחב ירושלים במד”א: “נתנאל היה ילד מקסים שתמיד שמח לסייע ולהגיע לתחנה. הוא תמיד היה מסור גם בקרית ארבע וגם בתחנות מד”א בירושלים. קשה מאוד לאבד נער כ”כ איכותי שכל עתידו עוד לפניו. נתנאל חי מקרוב ומבפנים את האירועים השונים בהם לוקח מד”א חלק מידי יום ותמיד נשאר עם חיוך ועם רצון לצאת ולטפל במקרה הבא. הוא יחסר לי ולנו מאוד. יהי זכרו ברוך.”

צילום: אלבום משפחתי באדיבות דוברות מדא
צילום: אלבום משפחתי באדיבות דוברות מדא

נתנאל ואביו נרצחו בפיגוע ירי סמוך לעותניאל. פאראמדיקים של מד”א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של נתנאל ושל אביו עם הגעתם לזירת האירוע ופינו לבית החולים סורוקה פצוע אחד באורח קל כבן 16 עם פציעה בגפיים ו-4 נפגעי חרדה נוספים.

חיים רובין פאראמדיק מד”א שגר בעותניאל והגיע ראשון לזירת האירוע: “עם ההגעה לזירת האירוע זיהיתי את יעקב ונתנאל עם פציעות קשות בפלג גופם העליון ובתוך זמן קצר נאלצתי לקבוע את מותם בשטח. מיד הכנסתי את שאר בני המשפחה לאמבולנס ממוגן הירי שאיתו הגעתי לזירה והתחלתי לטפל באמא ובילדים הנוספים. הגענו למחסום מיתר שם חברתי לאמבולנס נוסף שפינה אותם לבית החולים”.

מנכ”ל מד”א אלי בין: “מתנדבי הנוער של מד”א הם מלח הארץ. תמיד נכונים לסייע, לעזור ולהציל חיים – בכל מקום ובכל זמן. למרות גילו הצעיר נתנאל ליטמן ז”ל ייצג נאמנה את הערכים של מד”א  את הרצון לסייע לאחר, את הרצון לתרום ולתמוך ואת החיוך התמידי והסבלנות במהלך הסיוע. אני מבקש להשתתף בצערה של משפחת ליטמן, ומבטיח לנועה ולילדים כי תמיד יהיו חלק בלתי נפרד ממשפחת מד”א. יהי זכרו ברוך”.

חדשות שומרון