איך להתגבר על חרדת בחינות?

איך להתגבר על חרדת בחינות?

חרדת בחינות יכולה לתקוף כל סטודנט או תלמיד בבית ספר – העומס בלימודים מוביל ללחץ נפשי ולעתים אף חרדה מפני בחינות. על אף נחישות, התמדה והשקעה בלימודים, יכול להגיע רגע שבו רגעים ספורים לפני הבחינה קצב הלב עולה ובאה לידי ביטוי חרדה של ממש מפני הבחינה.

למרבה הצער חרדת בחינות יכולה לפגוע משמעותית בביצועי התלמיד בבחינה, וזאת על אף שבמקרים רבים התלמידים מבינים את החומר שבבחינה, אך פשוט לא מצליחים לפלוט אותו כראוי רק בשל החרדה שתקפה אותה לפתע. בכל אופן, יש לזה פתרון, והוא נקרא טיפול CBT, אשר מתאים לטיפול בחרדות.

למה בכלל צצה לה חרדה מפני בחינות?

בדרך כלל מדובר על תגובה גופנית כשעומדים במעמד הבחינה, וזאת לצד מחשבות רבות שלרוב נוגעות לתרחישים היפותטיים לגבי הבחינה. מדובר במחשבות שיכולות להיות ״מה אם אכשל?״, ״האם אני יודע את החומר מספיק טוב?״, וכיוצא בכך. 

אם אתם הורים לתלמידים שנאלצים להתמודד עם חרדות כאלה, יהיה כדאי לכם לדעת שאתם יכולים לשים אותם במצב הרבה יותר טוב להצלחה בלימודים אם תכווינו אותם לקבלת טיפול CBT, שבמסגרתו הם ילמדו על החרדה שלהם, יקבלו כלים להתמודד אתה, ויבינו טוב יותר מהם השינויים שהם צריכים לעשות כדי להיות טובים בלימודים ובבחינות שהם צריכים לקחת.

יישום אסטרטגיות להתמודד עם חרדה באמצעות טיפול CBT

במהלך טיפול CBT, אשר מועבר אצל איילת קרניאל מטפלת CBT, יוכלו הילדים שלכם לקבל את כל הכלים שהם רק צריכים כדי להצליח בלימודים. אם אתם רוצים לעזור לכם ולראות איך הם מצליחים ליישם אסטרטגיות שיילמדו במהלך טיפול CBT, זה יהיה נכון לשלוח אותם לטיפול בהקדם.

אל תאמרו נואש ותוותרו על מצב הילדים. על אף כל הקשיים שיכולים לנבוע כתוצאה מחרדת הבחינות, תזכרו שאתם יכולים פשוט יכולים לבחור בטיפול מתאים, שיוכל להניב תוצאות מצוינות. אין ספק בכלל שיהיה כדאי לכם להתחיל בכך שתפנו אל איילת קרניאל ותשמעו ממנה על ההתאמה של הטיפול הזה לילד שלכם. בהתאם לכך תוכלו להחליט האם להתקדם עם הטיפול. איילת מטפלת בסוגים נוספים של חרדות כגון חרדת נהיגה ועוד. 

חברה וקהילה