איך אפשר לבדוק אם מדובר ברשלנות רפואית?

איך אפשר לבדוק אם מדובר ברשלנות רפואית?

 תביעות רשלנות רפואית מוגשות בתכיפות גבוהה וזאת משום שכיום יותר ויותר אנשים יודעים כי הם יכולים להגיש תביעה במידה והתרחשה בזמן הטיפול בהם רשלנות רפואית.

עם זאת חשוב לא להסתנוור מפיצויי ענק שניתנו לתובעים מסוימים, וזאת משום שתביעות מסוג זה נחשבות למסובכות ומרוכבות, שבהן חשוב שהתובע יוכל להוכיח את הנזק שנגרם לו על ידי הגורם המטפל בצורה ברורה.

אבל מהי הגדרתה של רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית בהגדרתה היא מצב שבו ניתנו שירותים רפואיים למטפל תוך שהטיפול לא נעשה ברמת הזהירות הסבירה שמוטלת על הצוות הרפואי. רשלנות רפואית יכולה להיגרם על ידי רופא, אחיות, צוות רפואי, רופא מיילד, רופא מכל סוג, ואפילו מטפלים ברפואה המשלימה.

אז איך אפשר לבדוק אם מדובר ברשלנות רפואית?

על מנת לבדוק האם החמרת מצבכם הרפואי נגרמה עקב רשלנות, יש לבדוק מספר משתנים: בדקו האם נעשו בטיפול פעולות שהחמירו את מצבכם, גרמו לכם לנזק, ואם התנהגות הצוות הרפואי הייתה רשלנית, או פשוט לא נעימה? חשוב לדאוג להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום כדי להבין האם יש לכם עילה לתביעה. למידע נוסף על תביעת רשלנות רפואית.

מקרים של רשלנות רפואית

על מנת שתוכלו לקבל מושג לגבי מקרים שבהם ישנה עילה לרשלנות רפואית, הכנו לכם מספר דוגמאות למקרים של התרשלות:

אבחנה לקויה – אבחנה לקויה של מטופל כמו גם אבחנה מאוחרת של מחלה, עלולה להוביל לרשלנות רפואי.

טיפול לא הכרחי – במקרים של טיפול מיותר כמו טיפולי כימותרפיה, מתן תרופות וזריקות של לצורך: ישנה רשלנות רפואית.

התעלמות – התעלמות של צוות רפואי מתלונות של מטופל על כאבים שהובילה להחמרה במצב גם היא רשלנות.

אי הפנייה לבדיקות – גם העדר הפנייה לבדיקות נחוצות, כמו למשל בדיקות גנטיות בהריון, בדיקות מי שפיר ועוד, יכולים להוביל למומים ביילוד ולנזקים שנחשבים רשלנות רפואית.

ניתוח רשלני – במקרים של ניתוחים רשלניים ביניהם: הרדמה שגורמת לנזק ואפילו מוות, לתפירה לא מוצלחת של גוף המטופל, השארת כלי ניתוח בגוף המטופל ועוד, ישנה עילה לתביעת רשלנות רפואית.

אז אם אתם חשים שהייתם קרבן לרשלנות רפואית: זה הזמן ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בתחום, ולהתייעץ.

תמונה באדיבות: pixabay

 

צרכנות