אופניים חשמליים – הכללים שאתם צריכים להכיר

אופניים חשמליים – הכללים שאתם צריכים להכיר

בזמן שאנחנו מחפשים דרכים יצירתיות להימנע מהפקקים, לחסוך בעלויות הדלק וגם לבלות קצת פחות בחיפושי חניה, יש כמה פתרונות שמספקים את המענה לכל הצרכים הללו. בין האפשרויות השונות אין ספק שהאופניים החשמליים נמצאים אי שם במקום מכובד בראש הרשימה. אלא שלצד היתרונות הרבים שלהם, האופניים הללו יכולים להיות מסוכנים ולהוביל לפציעות ולתאונות אם לא נדע איך להתנהג בכביש. אז מה הם הכללים שאתם צריכים להכיר, וכמה תצטרכו לשלם אם תפרו אחד מהם?

איפה מותר לרכב?

אחד הכללים החשובים ביותר קובע שרכיבה על אופניים חשמליים אפשרית אך ורק על הכביש. מי שייתפס רוכב על המדרכה ייאלץ לשלם קנס של 250 שקלים. כדי שתוכלו להימנע חשוב שתכירו את חוקי הכביש, אם אתם עדיין לא מזוהים איתם, כי בתור רוכבי אופניים אתם לא שונים מכל כלי רכב אחר בסביבתכם. כאשר מדובר בנערים צעירים ההכנה לכביש חשובה עוד יותר, ומאחר והחוק מאפשר גם למי שאין לו רישיון נהיגה לרכב על אופניים, כדאי שתכירו להם את הסכנות ואת החוקים. אגב, יש לחוק הזה היגיון מאוד פשוט ונכון, שכן רכיבה על המדרכה עשויה לסכן את הולכי הרגל.

לא מדברים בטלפון

החוק שאוסר על דיבור בטלפון (ללא דיבורית) מוכר היטב לנהגים שלאורך השנים, אבל הוא נכון וחשוב פי כמה כאשר מדובר ברוכבי אופניים. אם נדמה לכם שזה לגיטימי לשוחח בטלפון או לשלוח הודעות טקסט בגלל הקצב האיטי של הרכיבה, תחשבו שוב. מספיק שתזיזו את העיניים לשבריר שנייה ואתם עשויים לסכן את עצמכם או את אלה שסביבכם. לכן קובע החוק שרוכבי האופניים חייבים לאחוז בכידון בשתי ידיים, וכן שהדיבור בטלפון אפשרי רק אם יש לכם אוזנייה מתאימה או דיבורית.

אופניים חשמליים

נוהגים עם כיוון התנועה

מכירים את הנהגים האלה שאוהבים לנסוע נגד התנועה, בין אם כדי להרגיש מיוחדים ובין אם משום שהם פשוט לא בקיאים בחוקי התנועה? נדמה שאין עוררין על כך שמדובר בסכנה של ממש ובפגיעה בסדר התנועה, ולכן נקבעה התקנה שקובעת שאין לנהוג או לרכב בכיוון הפוך לזה שהוגדר ככיוון המותר. כפי שאתם נדרשים להקשיב לרמזורים ולציית לתמרורים אתם אמורים לנהוג גם ככל הנהגים האחרים סביבכם, ולרכב באותו הכיוון בדיוק כמותם. אם תפעלו על פי הכללים הללו לא רק שתמנעו מעצמכם קנסות, אלא תמנעו תאונות קשות שיובילו לפגיעה בכם, בנהגים האחרים או בעוברי אורח תמימים.

 

למידע נוסף לחצו כאן

צרכנות