מיניסקוס מה זה ועל מה הוא אחראי?

מיניסקוס מה זה ועל מה הוא אחראי?

המניסקוס הוא דיסק בצורת C שמרכך את החיכוך בין עצמות הברך ודומה לגומי. למרבה הצער, קרעים במניסקוס הם תכופים, במיוחד אצל ספורטאים. בדרך כלל, הם נובעים מפציעה. לרוב שיטת הטיפול הנפוצה ביותר במקרים של קרע במניסקוס הוא ניתוח, אבל שיטת הטיפול נקבעת על ידי הרופא המטפל. אבל מעבר לכאבים החזקים בברכיים אנשים סובלים ממגוון כאבים נלווים כמו כאבי גב חזקים מאוד.

כל עצם ומפרק משפיעים על כל העצמות והמפרקים האחרים. כל עצם ומפרק בגופנו קשורים זה בזה. תנועת הברך משפיעה על תנועת הירך, מה שמשפיע על תנועת הגב התחתון וכו’. כאן, חשוב להדגיש ששמירה על בריאות כל המפרקים והעצמות שלכם תעזור לכם להימנע מלפתח מחלות נוספות כמו כאבי גב חזקים מאוד. כדי לטפל ביעילות בכל הכאבים, אי נוחות או מוגבלות בניידות, יש להתאים את הטיפול בהתאם לחומרת המצב.

תסמינים של קרע במיניקוס

כשאתם כורכים ומסובבים את הברך תוך כדי ספורט, אתם לרוב עלולים לקרוע את המניסקוס בפתאומיות. ככל שאנשים מתבגרים, הסחוס שלהם מתדלדל ומתכלה בהדרגה, מה שמוביל לאפשרות של קרע במיניסקוס ניווני. בכל מקרה, אתם יכולים לחוות נוקשות, בצקת, אי נוחות בברך, או תחושה שהברך שלכם ננעלת או משוחררת. קרעים חמורים עלולים לגרום לשברי רקמת המניסקוס לנדוד לאזור המפרק, מה שיגביל את יכולת הברך שלכם להתכופף במלואה. בעוד שחלק מבעיות המניסקוס דורשות ניתוח, עבור מקרים אחרים של קרע במניסקוס טיפול בבי קיור לייזר יכול להיות הפתרון המומלץ. הכל תלוי איפה ועד כמה חמור הקרע.

לצד החיצוני של המניסקוס יש אספקת דם טובה, כך שאם הקרע שם, ייתכן שהוא יוכל לתקן את עצמו. שיקום רקמות טבעי נעזר בתאי דם. ניתוח יכול להידרש אם הקרע נמצא בשני השלישים הפנימיים של המניסקוס, שם אין הרבה זרימת דם.

הגיל הוא פקטור

במקרה של קרע ניווני במניסקוס, ייתכן שלא יומלץ לניתוח. זה נובע מהעובדה שזה יהיה דומה לניסיון להרכיב מחדש בד קרוע. במקרה בו מדובר על קרע בגלל הגיל והשחיקה של הסחוס, ניתן לטפל בקרע במניסקוס ובכאבים שהוא עלול ליצור בעזרת שיטת טיפול החדשנית של חברת בי קיור לייזר בע”מ, על ידי  מכשיר בי קיור לייזר. על ידי הרחבת עורקי הלימפה והדם, הבי קיור לייזר עוזר להסיר בצקות ולסנן את האזור הדלקתי, תוך הקלה על הלחץ על העצב. הורדת הלחץ גורמת לשיכוך הכאב ומאפשרת לעורקי הלימפה והדם לשאוב את האנרגיה הנדרשת לתיקון האזור הפגוע. עם הטיפול של הבי קיור לייזר ניתן להגיע לתוצאות של עבודה עם פיזיותרפיסט, רק אצלכם בבית ובזמנכם הפנוי.

בריאות עצת מומחה צרכנות