מחירי הדיור ממשיכים לטפס: “יהודה ושומרון זו שמורה טבע למחירי דיור שפויים”

מחירי הדיור ממשיכים לטפס: “יהודה ושומרון זו שמורה טבע למחירי דיור שפויים”

נתוני הלמ”ס שפורסמו השבוע מצביעים על עלייה נוספת במחירי הנדל”ן; בתנועת ההתיישבות אמנה מזהים את ההזדמנות ואומרים: “יהודה ושומרון זו שמורה טבע למחירי דיור שפויים”

בימים האחרונים פירסם הלמ”ס את הנתונים המעודכנים באשר למחירי הנדל”ן בישראל, שכצפוי ממשיכים לעלות בצורה מתמדת. העליה הזו מבשרת רעות עבור זוגות צעירים שחלום הדירה הולך ומתרחק. בעוד מחירי הדיור ממשיכים להתייקר, יש מי שמבין שהפיתרון יבוא אך ורק על ידי רכישת דירה באזורים שעוד לא נחשבים לאזורי ביקוש חמים, שם המחירים באופן טבעי גבוהים, ומנסים לאתר פרויקטים שעתידים להיות מבוקשים מאד בהמשך. 

“אין ספק שהסוד בעולם הנדל”ן, גם עבור רוכשים פרטיים, זוגות צעירים ומשפחות וגם עבור משקיעים, הוא לאתר פרויקטים שעוד לא התפוצצו, אין פה חידוש גדול”, אומר אלון פרבשטיין מתנועת ההתיישבות אמנה, “אני קורא לזוגות צעירים שמתלבטים אם זה הזמן הנכון לרכוש שלא לשבת יותר מדי על המדוכה, כי באופן ברור בעולם הנדל”ן שמי שמחכה עוד ועוד פשוט מפסיד”. 

פרבשטיין מסביר כי “ביהודה ושומרון זה קרה לא מעט בשנים האחרונות ביישובים בהם נבנו פרויקטים ומשפחות שהגיעו לרכוש וסיפרו שעד לפני כמה שנים הם לא היו חושבים בכלל לרכוש באזורים כאלה, בעיקר בגלל דעות קדומות, שמהר מאד התבדו”. 

בשנים האחרונות עוד ועוד פרויקטים של נדל”ן ביהודה ושומרון מתרחבים אל עבר יישובים שחווים כעת מגמת גידול משמעותית. כך בין היתר ניתן למצוא פרויקטים שנבנים בימים אלה באלון שבות, בית יתיר, שמעה, שקד, פדואל ועוד. “המשמעות של התרחבות אל עבר היישובים האלה בעצם מבשרת על אופציות שפויות עבור מי שמחפש לרכוש נדל”ן וגם לתמוך בהתיישבות, שזה ערך חשוב בפני עצמו”. 

בתנועת ההתיישבות אמנה צופים כי בשנים הקרובות נראה מעבר משמעותי יותר של עוד ועוד ישראלים לעבר יישובים ביהודה ושומרון. “כורח המציאות מאלץ אנשים לפתוח את הראש ולחפש פיתרונות, ואין ספק שההתיישבות ביהודה ושומרון, לאורך השנים, ידעה להיות אלטרנטיבה מצוינת לנדל”ן המתייקר במרכז. יהודה ושומרון זו שמורה טבע למחירי דיור שפויים”, אומרים באמנה.

כתבה ראשית נדל''ן