לאחר כשנתיים מאתגרות: מצדיעים לגבאי בתי הכנסת בגוש עציון

לאחר כשנתיים מאתגרות: מצדיעים לגבאי בתי הכנסת בגוש עציון

כבר קרוב לשנתיים, מאז פרוץ מגפת הקורונה, מתמודדים גבאי בתי הכנסת בכל רחבי הארץ עם המציאות המורכבת. שינויים תכופים בהנחיות, תפילות במרחב פתוח או סוגר, הגבלות מתפללים, תו ירוק, נאמן קורונה ועוד ועוד. הגבאים עבדו מסביב לשעון ופעלו כל העת לשמר את הקהילות ולאפשר את המשך התפילות באופן הבטוח והאחראי ביותר.

באיחוד בתי הכנסת בישראל והמועצה הדתית בגוש עציון החליטו להצדיע אמש לגבאי בתי הכנסת במועצה. ביישוב אלון שבות התכנסו כ-30 גבאי בתי הכנסת ובנות זוגם לערב הוקרה מיוחד. במהלך הערב נשאו דברים רב המועצה האזורית גוש עציון הרב יוסף צבי רימון, מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת הרב שמואל סלוטקי, יו”ר המועצה הדתית בגוש עציון הרב רפי אוסטרוף ורב היישוב כפר עציון הרב משה שפטר.

במהלך הערב הוענקה תעודת הוקרה מיוחדת לגבאי יהודה והב שהקים וניהל בעשרות השנים האחרונות במסירות רבה את בית הכנסת התימני באלון שבות. לאחר ארוחת הערב התקיימה הופעה של תאטרון פלייבק אשר שיקף את סיפוריהם המרתקים של הגבאים על קונפליקטים שעולים אצלם במהלך תפקידם.

ואלו יעמדו על הברכה. צילום: שלומי שלמוני

מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת הרב שמואל סלוטקי אמר באירוע: “הגבאי הוא איש המפתח בבית הכנסת, אחראי על ניהול סדרי התפילות, על הצדדים הטכניים של בית הכנסת ובעיקר על מערכת היחסים המאתגרת בין אדם לחברו בין המתפללים. אנחנו מחזקים ומעצימים את הגבאים בתפקידם ונותנים להם גב ותמיכה בשליחותם החשובה שנעשית לשם שמים.”

יו”ר המועצה הדתית בגוש עציון הרב רפי אוסטרוף חיזק את ידי הגבאים: “בימים מאתגרים אלו של קורונה- לגבאים ברחבי גוש עציון תפקיד מרכזי לשמור על אחדות הקהילה ועל סדרי התפילה. אני מקווה שבקרוב נוכל לחזור לשגרה שהכרנו טרם ימי הקורונה ושהקב”ה יסיר את המגיפה מקרבנו”.

העוסקים בצרכי ציבור באמונה. צילום: שלומי שלמוני
חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית