חנינה לשנה החדשה

חנינה לשנה החדשה

בוודאי לא פעם שמעתם שחנינה אשר הנשיא מעניק, יכולה בנסיבות הנכונות להוביל לקיצור עונש המאסר של אסיר. אולם, הגשת בקשה חנינה לנשיא ואישורה איננה רלוונטית רק עבור קיצור עונש מאסר של אסיר בפועל, אלא גם עבור קיצור תקופת פסילה של רישיון נהיגה, קיצור תקופת ההתיישנות של רישום פלילי, מחיקת רישום פלילי ועוד.

נשיא המדינה יכול לפתור אדם מהעונש אשר הוא קיבל או להמיר את עונשו בעונש אחר, בהתאם לבקשת החנינה אשר מוגשת. אם אתם מעוניינים להגיש בקשת חנינה לנשיא בשל כל אחת מסיבות שצוינו לעיל, עורך דין פלילי הוא הכתובת עבורכם.

בקשת חנינה מנשיא המדינה – מה צריך לדעת?

כאמור, כל אדם רשאי להגיש בקשה לחנינה מנשיא המדינה. אולם, חשוב מאוד לדעת שנשיא המדינה איננו מעניק חנינה לכל מי שמבקש. בכדי לקבל חנינה, יש צורך לעמוד בתנאים מיוחדים. מוסד החנינה איננו מהווה את ערכאות הערעור של בתי המשפט. מדובר בגוף מקביל במערך בתי המשפט, אשר בוחן את הפוטנציאל הטמון בבקשות חנינה כאלו ואחרות, לצורך הגשתן לנשיא המדינה. מדובר בתהליך אשר חייב להתבצע על ידי עורך דין פלילי, מנוסה ובקיא בתחום זה.

נשיא המדינה רובי ריבלין בבית הנשיא. (ארכיון) צילום: מארק ניימן/לע”מ

עורך דין מנוסה בתחום יוכל להעריך את סיכויי בקשת החנינה שלכם, לאסוף את המסמכים הנדרשים לצורך הגשה וכן לנסח את בקשת החנינה באופן הגיוני ומשפטי, אשר ישכנע. הליך בקשת חנינה איננו דבר קל ופשוט. מדובר בהליך מורכב אשר במהלכו מעבירים את הבקשה ראשית כל לחוות דעת משפטית ממשרד המשפטים. שם הבקשה תיבדק וכל עובדות המקרה יבדקו. כמו כן ייבדק התיק הפלילי של מבקש הבקשה, מצבו ועוד. לאחר בדיקה זו במידה ויתקבל אישור להעברת הבקשה הלאה, הבקשה תועבר למחלקת החנינה בבית הנשיא וגם שם, יתבצעו לא מעט פעולות שונות, עד שהחנינה תאושר או שלא תאושר

סוגי חנינה שבסמכותו של הנשיא להעניק

נשיא המדינה יכול לקצר את תקופת פסילת הרישיון של האדם. לא פעם, רישיונו של אדם נשלל לתקופה ארוכה וזאת בשל גרימת מוות ברשלנות או הריגה בתאונת דרכים. אדם מעין זה יכול להגיש בקשת חנינה לנשיא, אשר במסגרתה הוא יכול לבקש שתקוצר לו תקופת השלילה. או, אותו אדם יכול לבקש להמיר את עונש השלילה בעונש אחר. כמובן שניתן להגיש בקשה זו אך ורק אם האדם מיצה את התהליכים המשפטיים אשר יכולים לסייע לו כגון: הגשת ערעור על עונשו.

הנשיא יכול להעניק חנינה לנאשמים אשר קיבלו עונש מאסר בפועל או לנאשמים אשר בדרכם לרצות עבודות שירות. כל אדם שכזה יכול להגיש בקשה לקיצור תקופת המאסר או המרה לעונש אחר, במידה ומיצה את התהליכים המשפטיים הרלוונטיים.

בנוסף לכך, הנשיא יכול לקצר את תקופת ההתיישנות של נאשמים אשר הורשעו בעבירה כלשהי וכן, יכול למחוק את הרישום הפלילי שלך הנאשם. הנשיא יכול גם להקל על קנסות כספיים או קנסות תעבורה במידה והאדם מיצה את כל ההליכים במרכז לקנסות. גם אסירי עולם יכולים לפנות לבקשת חנינה מנשיא המדינה, על מנת שיעניק להם עונש מאסר בעל מספר מוגדר של שנים על פני עונש מאסר עולם.

החשיבות של בחירת עורך דין מומחה בחנינות לנשיא המדינה

חשוב מאוד לזכור שבקשת חנינה מהנשיא אשר תאושר, יכולה להשפיע באופן מהותי על העתיד של כל אדם. הליך החנינה הוא הליך מורכב, אשר דורש מסמכים רבים ועוד. מכיוון שמדובר בתהליך אשר יכול להשפיע על עתידו של כל אדם בצורה כה מהותית, הרי שחשוב מאוד שלא לבצע אותו באופן עצמאי. על מנת שתהליך יהיה כמה שיותר יעיל ובכדי להגדיל את אחוזי הצלחת קבלת חנינה מהנשיא בגין הבקשה שתוגש, כדאי וחשוב לבחור בעורך דין פלילי, מקצועי ומנוסה בתחום הגשת בקשות חנינה לנשיא.

מדובר על תהליך אשר אורך מספר חודשים ועורך דין ימנע מכם לעשות טעויות בתהליך הזה. לכן, בטרם תבחרו בעורך דין פלילי הרלוונטי לצורך הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה, בדקו ובררו היטב מיהו עורך הדין המוצלח ביותר בתחום זה, אשר באמת יצליח לעזור לכם לעבור את תהליך הגשת הבקשה בצורה הטובה ביותר ולקבל את החנינה הרלוונטית לכם מהנשיא.

צרכנות