ח”כ יוגב:משרדי רוה”מ והאוצר מסכנים את חיי הילדים והנהגים ביו”ש

ח”כ יוגב:משרדי רוה”מ והאוצר מסכנים את חיי הילדים והנהגים ביו”ש

“משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר גוררים רגליים במיגון צי האוטובוסים ביו”ש. אוטובוסים של מעל מיליון וחצי ק”מ נוסעים היום בכבישי יו”ש ומהווים סכנת חיים בטיחותית של ממש לילדים הנוסעים לבית הספר ולתושבי יו”ש הנוסעים בתחבורה הציבורית.”כך קבע היום מ”מ יו”ר ועדת חוץ וביטחון ח”כ מוטי יוגב, בדיון על מיגון האוטובוסים לתחבורה ציבורית ולהסעי התלמידים ביו”ש.

בעקבות פקודות אותן קבע פיקוד המרכז, מחוייבים חברות ההסעות והתחבורה הציבורית למגן את האוטובוסים הנוסעים בכבישי יו”ש.בעקבות מחסור חסר תקדים הנגרר מזה כמה שנים נוצר מצב שבו אוטובוסים ישנים עם קילומטראג’ גבוה מאד של כמיליון וחצי ק”מ, מסיעים תלמידים ואזרחים ביו”ש ולמעשה מהווים סכנה בטיחותית חמורה לנוסעים במערך זה.

מי שבחר להוביל שינוי בנושא הוא ח”כ מוטי יוגב, יו”ר ועדת המשנה לעניינים אזרחיים וביטחוניים ביו”ש של ועדת חוץ וביטחון שמוביל מזה כ-3 שנים דיוני מעקב על נושא זה על מנת להביא לתקצוב קבוע בתקציב הביטחון את מיגון האוטובוסים ביו”ש, שכן הדרישה למיגון באה בעקבות הנחיות פיקוד המרכז עקב איומי ירי, זריקות אבנים ובקבוקי תבערה שהתגברו בשנים האחרונות.

דיון בועדת המשנה - ראש מועצת דרום הר חברון וח''כ יוגב בדיון בעניין יו''ש.צילום לשכת חכ יוגב
דיון בועדת המשנה – ראש מועצת דרום הר חברון וח”כ יוגב בדיון בעניין יו”ש.צילום לשכת חכ יוגב

המצב כיום הוא שבכל שנה הושג חלק מהתקציב דרך תקציבים קואליציונים דרך הבית היהודי. מה שמבקש יוגב לשנות הוא שהתקציב יגיע משורה תקציבית של תקציב הביטחון ולא מכספים פוליטיים.  “המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה הכין תכנית מפורטת. מדובר בהחלטה שצריכה להתקבל וטוב שתתקבל מוקדם ככל הניתן”  אמר יוגב.

סא”ל אור אוחיון, רע”ן מרכיבי ביטחון בהתיישבות- פיקוד העורף אמרה בדיון: “בשנת 2017 נהיה עם 50 אחוז כשירות של המערך. לוקח שנה לייצר אוטובוס, אם לא נקבל עכשיו תקציב לא נעמוד בייעדינו.  התקציב הנדרש הוא 60 מיליון לשנה. צריך להבין את המשמעויות של חוסר באוטובוסים מוגנים.”

יוגב הוסיף כי “האוכלוסייה ביו”ש הולכת וגדלה והתושבים והתלמידים נוסעים בגרוטאות שמהוות סכנת חיים של ממש. אם לפיקוד המרכז יש הנחיות למיגון, יואילו משרדי הממשלה לתקצב הנחיות אלו. לא ייתכן שכספים אלו יהיו בכספים קואליציונים. מדובר בילדי ישראל ואין הבדל בין תושבי יו”ש לבין תושבי שאר המדינה”

יפתח נאור, מנכ”ל החברה לפיתוח גוש עציון אמר בדיון: “הילדים שיוצאים לנסיעה לבית ספר בבוקר, נתקעים על הכביש ועל איזה כביש הם נתקעים? במרכז כפר פלסטיני. זה קורה פעם ביומיים בגוש עציון! הזמן נגמר וזה עניין של זמן עד שיקרה אסון“.

אוטובוס שהציג ראש מועצת דרום הר חברון בדיון בנושא תחבורה ביו''ש.צילום באדיבות לשכת חכ יוגב
אוטובוס שהציג ראש מועצת דרום הר חברון בדיון בנושא תחבורה ביו”ש.צילום באדיבות לשכת חכ יוגב

ראש מועצת דרום הר חברון שהשתתף בדיון הראה ליו”ר הועדה תמונה של אוטובוס שעלה באש בכבישי יו”ש אמר: “עצוב שביטחון ילדי ישראל הפך להיות כסף פוליטי. זה חייב להיות בשורה תקציבית”

יוגב סיכם את הדיון בכך שהטיל על משרד רוה”מ ומשרד האוצר לייצר את הרגולציה וההסדרה של התקציב הדרוש עד הבאת ספר התקציב לאישור בכנסת, “אחרת יהיה קשה להצביע בעד התקציב” אמר.

חדשות אריאל חדשות בנימין כתבה ראשית