זהירות אוויר רעיל: שריפת הפסולת האלקטרונית מרעילה את אוויר השומרון

זהירות אוויר רעיל: שריפת הפסולת האלקטרונית מרעילה את אוויר השומרון

עברייני סביבה פלשו לאדמות מדינה ליד העיר אריאל, והקימו עסק לשריפת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לצרכי הפקת מתכות יקרות הפולט חלקיקים מסוכנים. תנועת רגבים: “פשע סביבתי חמור על אדמות מדינה”
סמוך לאזור התעשייה באריאל, על גבי אדמות מדינה מוכרזות, השתלטו עבריינים מהאזור על המרחב הטבעי והקימו עסק פיראטי להפקת מתכות יקרות מפסולת אלקטרונית הכוללת מוצרי חשמל שיצאו משימוש, רכיבים אלקטרוניים וכבלי מתכת שונים. בניגוד למתרחש במפעלים מפוקחים, בה הפרדת המתכות מתבצעת באופן ידני או על ידי מיכון תואם, העבריינים שורפים את מוצרי החשמל והאלקטרוניקה באופן הגורם לזיהום סביבתי חמור במיוחד.

מעבר לפגיעה האנושה במרחב הטבעי, באיכות האוויר ובזיהום הקרקע שנעשה עקב פירוק החומרים הרעילים הנפלטים לאוויר בעת שריפת הפסולת האלקטרונית, העסק הפיראטי פולש לאדמות מדינה מוכרזות בזמן שהרשויות לא פועלות כלל בנידון.

על פי תצלומי אוויר שהפיקה מחלקת המיפוי של תנועת רגבים, העסק הפיראטי החל לשרוף פסולת אלקטרונית החל משנת 2019 ולאורך השנה האחרונה הוא אף התרחב ונוספו שני מבנים במקום, המשמשים את העסק לצרכי לוגיסטיקה, ניהול ואחסון. כאמור, לאורך השנים האחרונות וגם כיום, שריפת הפסולת נעשית באופן בלתי מבוקר וללא כל טיפול מתאים הראוי לפסולת מסוג זה.
תנועת רגבים פנתה כעת למנהל האזרחי האמון לטפל בבעיות פלישה וסביבה ביהודה ושומרון במכתב חריף בדרישה לנקוט בהליכי פיקוח ואכיפה כנגד העבודות הבלתי חוקיות והעבריינים תוך השבת המצב לקדמותו.

“המפגע הסביבתי הנורא הזה עובד שעות נוספות ומזהם את האוויר והקרקע של כולנו”, אומר איתן מלט, רכז הפעילות ביו”ש בתנועת רגבים. “לא מתקבל על הדעת שהפשע החמור הזה מתרחש על אדמות מדינה באין מפריע”.

חדשות שומרון כתבה ראשית