משרדים להשכרה – מתי עדיף לשכור ולא לקנות משרד

משרדים להשכרה – מתי עדיף לשכור ולא לקנות משרד

פתיחת עסק היא דבר מורכב גם ללא התעסקות בנכס בו תתנהלו. לכן, כאשר אנחנו מגיעים לישורת האחרונה אחרי מציאת רעיון, גיוס משקיעים וכל הכרוך בכך, נותרת לנו השאלה המהותית ביותר בתהליך – האם לקנות או לשכור משרד? כמובן, שהאופציה שלרוב קוסמת, במידה והיא רלוונטית, היא לקנות את הנכס. למה? כי אף בעל בית לא ישב לך על הראש ובסופו של התהליך תישאר עם הנכס עצמו אותו תשכיר או תמכור ותוכל לצאת לפנסיה מהחלומות. אז למה בכל זאת ומתי כדאי לבחון משרדים להשכרה ולא לקנייה?  

איפה הכסף?

נתחיל במובן מאליו, על מנת לקנות נכס, אתם זקוקים לכסף, הרבה כסף. כמו בכל קניית נדל”ן אתם זקוקים לפחות להון ראשוני שיהיה לכם זמין. דבר זה איננו מובן מאליו בישראל, רוב רובם של האנשים מתקשים לסגור את החודש עם גידול ילדים ומשכנתא על דירת מגורים. יחד עם זאת, עצם העדר ההון הראשוני, לא חייב למנוע מכם להגשים את החלום שלכם. במקרה כזה, כמובן שנעדיף לשכור. כך נוכל לקבוע עבור עצמנו את ההוצאה החודשית שאנחנו יכולים לעמוד בה ובמקרה בו העסק לא יצליח, נוכל לחתור באופן מיידי לסיום החוזה מול בעל הנכס.

קשר לא מחייב

המציאות העצובה היא שעסקים קמים ונופלים על בסיס יום יומי. מעטים הם העסקים שמצליחים לפעול במשך שנים וגם אז לרוב לא בצורה יציבה. ההחלטה להקים עסק משלך כרוכה בהבנה כי הנך יוצא למסע מלא בקשיים והפתעות. לפיכך, אין זה מפליא כי כאשר מדובר בעסק חדש, עדיף להשקיע את הכסף שלנו במקום שכור ואטרקטיבי. משרד להשכרה הנהנה מחברת ניהול יעילה ודמי שכירות הוגנים הוא הפיתרון האידיאלי. מה גם ששכירת נכס מאפשרת לך לשדרג את העסק באמצעות מעבר לנכסים גדולים ויוקרתיים יותר בהתאם להצלחתו. קניית נכס במקרה כזה היא התאבדות של ממש, שכן אין לנו דרך לחזות את הצלחת העסק שלנו. עדיף לא לקחת סיכונים מיותרים, לבדוק את השטח ורק לאחר שהעסק מתחיל לשגשג, לשקול להעבירו לנכס בבעלותך.

תחזוקת הנכס

בקנית נכס, כמו גם בקנית דירת מגורים, אנשים רבים לא לוקחים בחשבון את נושא הבלאי של הנכס. חשוב להבין כי לא משנה מה גילו של המבנה, תמיד יהיו הפתעות ברמת הצנרת, הקירות, הצפות ועוד. על כן, בניהול עסק, שמורכב דיו מספיק, זהו רעיון מצוין להוריד מכם את האחריות וההוצאות הכספיות שנלוות לתקלות מסוג זה על מנת שתוכלו לנתב את הכספים והזמן שלכם להצלחת העסק.

 בונוס לשוכרים

אם לא די בסיבות שנמנו עד כה, נראה כי גם המדינה מעדיפה ומעודדת אתכם לשכור. שכן, תשלום שכירות על נכס עבור עסק הוא הוצאה ש-100% ממנה מוכרת. כלומר, דמי השכירות מתקזזים מהרווחים מה שמוביל לתשלום מס מופחת. כל זה בניגוד גמור לקנייה של נכס בה תקבלו החזר מינורי מדמי הרכישה ורק לאחר עשרות שנים תקבלו החזר מלא.

תמונה באדיבות: pixabay

לסיכום, שכירת נכס עבור עסק היא פתרון מצוין כאשר מדובר בעסק חדש שעוד לא הגיע ליעדו הסופי. כמובן שלכל עסק באשר הוא מומלץ תמיד להתחדש, לשדרג ולהשאיר באמצעות כך את העסק רלוונטי ומצליח ושכירת הנכס מאפשרת זאת בקלות ובמהירות.

 

 

צרכנות