ירון רוזנטל יתמודד על תפקיד ראש המועצה האזורית גוש עציון

ירון רוזנטל יתמודד על תפקיד ראש המועצה האזורית גוש עציון

רוזנטל בן 41 נשוי לרחל ואב לעומר ואלה. גדל בקיבוץ כפר עציון, שירת בסיירת צנחנים ומאז שנת 2002 מנהל את ביה”ס שדה כפר עציון. רוזנטל: “אני אוהב את המקום, אנשיו ויישוביו בכל ליבי, הקדשתי את כל חיי הבוגרים לפיתוח גוש עציון, הנחלת המורשת שלו, וחיבור של ציבורים רחבים בחברה הישראלית”.

תחת ניהולו הגדיל ביה”ס את היקף פעילותו פי 50. נבנו בו חדרי אירוח, הוקם אוהל אירועים והוביל את תחום התיירות בגוש עציון לשיאים חדשים כשמספר התיירים שמגיע לגוש עציון עמד על כחצי מיליון תיירים בשנה. רוזנטל מוביל לאורך השנים, שיתופי פעולה עם גופים חינוכיים רבים כדי לקדם את הנחלת מורשת גוש עציון.

ירון רונזטל. צילום: יחצ

בשנים האחרונות הפך רוזנטל לפנים הייצוגיות של גוש-עציון. הוא עוסק רבות בפעולות הסברה תקשורתית והיה לראש חץ בהבאת תיירים ומבקרים בגוש גם בתקופת הפיגועים. בתקופתו הוקמה בביה”ס הוצאת ספרים וכן התבצעו שיתופי פעולה עם מגוון מוסדות אקדמיים. ביניהם האונ’ העברית, אונ’ תל אביב ואונ’ בר אילן.

במהלך השנים הוביל רוזנטל מאבקים ציבוריים רבים. בין היתר המאבק בגדר ההפרדה, אליו הצטרפו שרים וחברי כנסת מימין ומשמאל . בעקבות קמפיין ציבורי שהוביל הוחלט לפני כשנתיים שגם המדינה תשקיע בהקמת צימרים ומלונות ביו”ש. כראש צוות התב”ע של כפר עציון פעל בשיתוף עם שרי הממשלה ובהם אביגדור ליברמן, איילת שקד, אורי אריאל וזאב אלקין. מאמצים אלו שהביאו לרישום אדמות כפר עציון כאדמות קק”ל. כך, לאחר 19 שנות מאבקים, ניתנו אישורי בנייה לשכונת מגורים חדשה. כחלק מפעילותו בכנסת יזם את חקיקת “חוק המורות החיילות” שבעקבותיו חזרו מורות חיילות לשרת בבתי ספר שדה בכל הארץ.

רוזנטל הוסיף: “למסע הזה אני יוצא עם חבורה מיוחדת, שמאמינה באפשרות להפוך את גוש עציון למקום טוב יותר לחיות בו ולקיים בו חברת מופת בבחינת “גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון”

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית