בקשת הפסילה שנדחתה: “השופט מתנחל, ולכן פסול מלדון בתיק בו מעורבת תנועת ההתיישבות אמנה”

בקשת הפסילה שנדחתה: “השופט מתנחל, ולכן פסול מלדון בתיק בו מעורבת תנועת ההתיישבות אמנה”

שופט ביהמ”ש המחוזי בירושלים רון אלכסנדר דחה את בקשת שחם נדל”ן לפסול את עצמו מדיון בעניינם בשל היותו מתנחל תושב אלון שבות.

תחילתו של הסיפור כשחברת שחם נדל”ן , נמצאה חייבת לכאורה ל’אמנה’ מיליוני שקלים בערכאות השונות ובהוצאה לפועל, לאחר שקיבלה ממנה הלוואה כספית לבניה ביישוב ברקן בשומרון אך לא עמדה בהתחייבויותיה. עפ”י טענות התביעה, שחם נדל”ן שקיבלה לידיה עשרות מיליוני שקלים מתושבים שרכשו מגרשים ובתים, כמעט ולא עשתה דבר לפיתוח הקרקע, ומנסה כעת להדוף את תביעת חובותיה באמצעות תביעות נגד והליכים משפטיים נגד ‘אמנה’, ואף פנתה לבג”ץ ע”מ שיבחן את חוקיות פעילותה של ‘אמנה’ ביו”ש.

אם השופט מתנחל אז הוא כבר לא אוביקטיבי? אלון שבות. צילום: יובל קופרמן

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רון אלכסנדר, אשר שובץ לדון בתיק דחה את בקשת חברת שחם נדלן לפסול אותו מלדון בתיק. השופט אלכסנדר רון כתב בהחלטתו כי “אף בהינתן, שניתן לשייכני לכעין קבוצה מוגדרת, (…)אין בכך להצדיק פסילה”

חברת בנייני בר אמנה – השייכת לתנועת ההתיישבות אמנה, הגישה בקשה לפרק את חברת שחם נדל”ן, לאחר שזו לא פרעה חובות בסך 4 מליון ש”ח, אותם הלוותה לה בר אמנה, על מנת לקדם פרויקט בנייה ביישוב ברקן. כצעד גומלין, בקשה חברת שחם נדלן לפרק את חברת בר אמנה. בקשת שחם נדלן נקבעה לדיון אצל שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רון אלכסנדר. השופט אלכסנדר קבע מועד לדיון בבקשת שחם נדלן, אולם היא הגישה בקשה לפסילתו של השופט רון, בשל היותו מתנחל תושב אלון שבות ובשל כך הוא לא יפעל ,לטענתה, כנגד הגוף האחראי לקידום בניה באזורים אלו. עוד טענו בבקשה כי ‘בר אמנה’ בנתה באלון שבות ואף בימים אלו היא מנהלת שם פרויקט בניה, ובשל כך, יהיה מנוע השופט לדון בנושא באובייקטיביות,

כאמור, דחה השופט אלכסנדר את בקשת שחם לפסול מלדון בתיק. השופט דחה הן את הטענה נגד היותו תושב אלון שבות והן את הטענה לגבי התקשרות וועד אלון שבות עם חבר בנייני בר אמנה במטרה לבנות 60 יחידות דיור באלון שבות.

 

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית