ראשוני: יוסי דגן התעלף באוהל מחאת היישובים הצעירים

ראשוני: יוסי דגן התעלף באוהל מחאת היישובים הצעירים

יוסי דגן התמוטט לפני זמן קצר באוהל המחאה להסדרת היישובים הצעירים בירושלים. צוות מד”א שהוחש למקום מטפל בו בשעה זו וטרם ידועה חומרת הפגיעה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן השובת רעב מזה 7 ימים מול משרד ראש הממשלה בדרישה להסדרת ההתיישבות הצעירה וחיבור 25,000 בני אדם ב 49 ישובים למים וחשמל התמוטט באוהל המחאה. הוא פונה עי מדא לבית החולים שערי צדק בירושלים. אוריה לוברבוים השובת איתו רעב אמר לאחר האירוע: “לא מבין מה קורה במדינה הזו. ראש מועצה צריך להתמוטט כדי לתת מים וחשמל לתושבים שלו?? זו בושה”.

אמש התייחס דגן למחאה המתרחבת וכינה את התעלמות הממשלה מהמצב “מריחה ותיאטרון אבסורד”. בנוסף דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשר הבטחון בני גנץ להפסיק את מה שהוא מכנה “המשחקים הפוליטיים על גבי 18,000 הילדים בהתיישבות הצעירה” ולאשר מחר בישיבת הממשלה את הסדרת ההתיישבות הצעירה.

“שר הבטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו – הסתכלו לילדים בעיניים!” אמר דגן, “הסתכלו בעינים של תמר, ליאור שחר ועוד 18,000 ילדים בהתיישבות הצעירה, והגידו להם שגם בחורף הזה החשמל לא יהיה יציב. שלא יהיה חימום גם כשקר, תגידו להם שאתם לא יכולים שלא להמשיך בהורדת הידיים שבה אתם עוסקים לכן ייתכן והחורף שוב ייגמרו המים באמצע המקלחת לילד בן 8, וכל זאת בזמן ששניכם יודעים ומסוגלים להסדיר את ההתיישבות הבדואית אבל משליכים את ההתיישבות היהודית”.

יוסי דגן עם ילדי ההתיישבות הצעירה בהפגנה מול משרד ראש הממשלה, אמש. צילום: רועי חדי

“תיאטרון האבסורד הזה לא יכול להמשך”, הוסיף דגן, “צריך לעצור את המריחה הזו. אני קורא לראש הממשלה ולשר הבטחון וראש הממשלה החליפי להביא מחר לאישור הממשלה את הסדרת ההתיישבות הצעירה. השאירו את המשחקים הפוליטיים לכנסת. אל תערבו בזה ילדים צעירים”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העביר את לשכתו למאהל ההתיישבות הצעירה מול משרד ראש הממשלה לפני 8 ימים, והצטרף לשביתת הרעב לפני כשבוע. זאת בדרישה להסדיר את ההתיישבות הצעירה, בתוכה 49 ישובים וכ-25,000 בני אדם ובכך לאפשר להם חיבור מים חשמל מרכיבי בטחון ותשתיות לאחר עשרות שנים בהם הם מתגוררים בהם.

המפעל הציוני כתבה ראשית