עובדי המועצה המקומית אורנית הכריזו סכסוך עבודה: “שלחו אותנו לעבוד מהבית”

עובדי המועצה המקומית אורנית הכריזו סכסוך עבודה: “שלחו אותנו לעבוד מהבית”

בעקבות הסכסוך הממשך בין ראש האופיזיציה באורנית לבין ראש המועצה המקומית ניר ברטל, בנוגע למיקום משרדי המועצה החלופיים הודיע ברטל כי בקרוב “כלל העובדים יעברו לעבוד מהבית”

לפני כשנה החליט ראש מועצת אורנית ניר ברטל לקצר את הסכם השכירות של המועצה במבנה הנוכחי מתוך מטרה לחסוך ולהעביר את משרדי המועצה למבנה קבע בבעלות המועצה, דבר שיחסוך כסף רב, לדבריו של ברטל.

אך כוונות לחוד ומציאות לחוד. במשך שנה שלמה לא הצליח ראש המועצה לאתר מקום ראוי לפעילות עובדי המועצה ובחודש פברואר הקרוב יסתיים חוזה השכירות – ולעובדים טרם נמצא פתרון.

כשעלה הדבר לדיון במועצת העיר בחודש שעבר הציעו מספר חברי מועצה לשכן את משרדי המועצה, ולו באופן זמני, במבנה סניף בני-עקיבא השוכן בקצה הישוב, אך מתברר שבמפעל הפיס, אשר הם אלו שבנו את המבנה מתנגדים לרעיון ודורשים שייעשה בו שימוש רק למטרה לשמה נבנה – פעילות תנועת הנוער.

לאור המבוי הסתום והצעת ראש מועצת אורנית על מעבר של כלל העובדים לעבודה מהבית, הבוקר הכריזה ההסתדרות הלאומית על סכסוך עבודה יחד עם 150 עובדי המועצה המקומית “אורנית”. זאת לאחר שראש המועצה הבהיר כי עם פינוי המבנה כפי שנתחייבה המועצה כלפי בעל הנכס, יוותרו העובדים ללא מקום פיזי לעבודה.

מההסתדרות הלאומית נמסר: “אין אח ורע להחלטה להעביר את כלל העובדים לעבודה מהבית. בשל אי הסכמות בין חברי המועצה, לא נקבע היכן ישוכנו משרדי המועצה ומהיכן יבצעו העובדים את עבודתם כיאות. מצב זה הוא יחיד במינו ובלתי מתקבל על הדעת. לא יתכן כי כלל העובדים יעברו לעבודה מהבית כפי שהתבטא ראש המועצה המקומית”.

חברות הוועד. צילום: דוברות הסתדרות לאומית

בשל גרירת הרגליים מצד המועצה, הכריזה כאמור ההסתדרות הלאומית המייצגת את העובדים, סכסוך עבודה. ולדברי גורמים המעורים בפרטים, בעוד כשבועיים עם תום המועד, באם לא יימצא פתרון המניח את הדעת, יחלו צעדים ארגוניים במטרה אחת ויחידה והיא “להבהיר כי אין לזלזל כך בעובדי המועצה ונדרש עבורם פתרון הגיוני שיאפשר את המשך עבודתם”.

אורנית בראון, יו”ר ועד העובדים מסרה למקומונט יו”ש: “לצערינו הנהלת המועצה חיכתה לרגע האחרון מבלי למצוא פתרון הולם וראוי לעובדים. על כן נאלצנו להכריז סכסוך עבודה. אנו קוראים להנהלת המועצה להתעשת ולפעול להסדרת הנושא באופן מיידי”.

חדשות שומרון כתבה ראשית פוליטי