לראשונה בגוש עציון: ארגון שלוה פתח דירה במערך הדיור הקהילתי שלו באפרת

לראשונה בגוש עציון: ארגון שלוה פתח דירה במערך הדיור הקהילתי שלו באפרת

השבוע (ג’) התקיים טקס מרגש בו נפתחה דירה חדשה שמצטרפת למערך הדיור בקהילה של ארגון שלוה. הפעם, לראשונה במרחב גוש עציון, בישוב אפרת, כחלק מפעילות “שלוה גוש עציון” – שלוחה של ארגון שלוה שנותן מענה לילדים עם מוגבלויות ולמשפחותיהם תוך מתן פעילות חברתית חוויתית וטיפולית בגוש עציון.

הדירה, בה מתגוררים בוגרים עם מוגבלויות שלוקחים חלק בתכנית הבוגרים של ארגון שלוה הכוללת תעסוקה, פנאי, הכשרות וכאמור דיור, הינה חלק ממערך כולל של דירות לבוגרים עם מוגבלויות שמוכשרים על ידי שלוה לחיים עצמאיים והיא תוצר של שיתוף פעולה שנרקם בין מועצות אפרת וגוש עציון לבין שלוה, לטובת בוגרים עם מוגבלויות במרחב הגוש.

בטקס נכחו ראש מועצת אפרת מר עודד רביבי, סגן ראש מועצת גוש עציון מר יצחק פריד, נשיא ומייסד שלוה קלמן סמואלס, יו”ר שלוה עולמי אבי סמואלס, מנכ”ל שלוה עו”ד יוחנן סמואלס, יצחק קרליבך מנהל מחלקת הרווחה במועצת אפרת, שרונה בלנק עוס”ית במועצת אפרת, אלה גרשון עוס”ית מועצת גוש עציון, אביה קדרי מנהל מחלקת רווחה במועצת גוש עציון, ריקי מוכתר-שרעבי מנהלת תחום אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, מלאכי בעדני מנהל מחלקת בוגרים בשלוה וחיים טובול מנהל מערך הדיור בקהילה של שלוה.

מייסד שלווה קלמן סמואלס בחנוכת הדירה. צילום: דוברות שלוה
השכנים קיבלו בברכה והתרגשות. צילום: דוברות שלוה

קלמן סמואלס נשיא ומייסד ארגון שלוה: “זו זכות להיות פה היום. אנחנו יכולים להצליח אך ורק עם האמונה של השותפים במועצות אפרת וגוש עציון, במשרד הרווחה ובביטוח הלאומי. על העוגן שאתם נותנים לנו, אנחנו יכולים לבנות. אנחנו מודים לכם ומתרגשים לראות את הדירה הזו שהיא, כמו עוד תכניות, נועדה לעשות שינוי בחברה. הדירה הזו היא נס”.

ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי: “המחזאי וויליאם שייקספר כתב ב’הסוחר מוונציה’ “עד כמה רחוק קורן אורו של הנר הקטן! כך זורח מעשה טוב בעולם ייגע”. העולם בעקבות הקורונה מתכנס לתוך עצמו, המילים סגר, בידוד וריחוק חברתי הפכו שגורות. עתה אנחנו נוהגים אחרת, אנחנו יוצאים אל האחר ומבקשים אותו לתוכנו. אנחנו נמצאים בשכונת הרימון שהיא היתה הראשונה לקום באפרת. אנשיה השרישו את ההכלה במערכת החינוך של אפרת הרבה לפני שמשרד החינוך חשב על זה. לכן רק טבעי שגם הדירה הראשונה תהיה נטועה בשכונת הרימון. במעשה הזה של פתיחת הדירה אני מאמין שנדלקים שני נרות, האחד שלנו כחברה כלפי המצטרפים עלינו, השני בנוכחותם בתוכנו כקהילה הם מפיצים אור חדש, אחר. אור של נתינה והכלה, אור של טוב. אין לי ספק שכל מי שנוכח למעשה הנתינה ההדדי הוא זורח היום על רקע מעשה טוב בעולם ייגע”.

הדירה מבפנים. צילום: דוברות שלוה
השי שחיכה לדיירים. צילום: דוברות שלוה

סגן ראש מועצה אזורית גוש עציון יצחק פריד: “אנחנו שמחים וגאים שבקהילות גוש עציון ואפרת מתקיים הלכה למעשה, בחיי היום – יום שלנו, שילוב אמיתי של בעלי צרכים מיוחדים ומקוים ששילוב זה יתעצם ויתרבה בכל תחומי החיים שלנו פה בגוש, בתעסוקה בפעילויות תרבות, ספורט ופנאי בכל מקום בגוש עציון. אנחנו מקדמים בברכה גדולה את הדיירים החדשים ומאחלים להם קליטה נעימה וטובה באזור!”

חברה וקהילה חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית