אולפנת אמית להבה קדומים בפרויקט ‘אמץ עולה’

אולפנת אמית להבה קדומים בפרויקט ‘אמץ עולה’

במסגרת שבוע העליות שהתקיים בשבוע שעבר במערכת החינוך, בו מוקירים את העולים ארצה במהלך השנים, בחרו באולפנת אמית להבה להצדיע לעולים החדשים באופן אישי ופתחו בפרויקט ‘אמץ עולה’.

מי שעומדת מאחורי המיזם, היא מעין מימון – הרכזת החברתית באולפנה שחזרה משליחות לפני שנה, והיה חשוב לה להפוך את שבוע העליות למשמעותי עוד יותר. “בנות שכבת י’ למדו על התפוצות, על עליה ועל הערך שלה להתפתחות המדינה. בסיום הלמידה, נרשמו הבנות לפרויקט, שדרש אחריות, יצירתיות והרבה אכפתיות ואהבת ישראל”, מתארת מימון.

כל קבוצה של 3-4 בנות קיבלה שם של עולה חדשה; עולות עם משפחה, עולות מפרויקט נעל”ה, מתגייסות לצה”ל וכדומה. הבנות יצרו קשר, תאמו זמן מפגש, כתבו שאלות שמענינות אותן. כך נוצר קובץ גוגל דוקס של עשרות שיחות ‘סלון’ אישיות של בנות השכבה עם מגוון עולות.

בסיום הפרויקט בחרה כל קבוצה דרך להודות לעולה לפני שבת. חלק מהתלמידות בחרו לשלוח פרחים ויש שהיו יצירתיות יותר ויצרו קשרים עם בני הישוב בו מתגוררות העולות ופינקו בעוגה לשבת ויש אף שהגדילו לעשות והגיעו לביקור אישי עם צ’ופר. מיותר לציין כי העולות התרגשו מאוד.

התלמידה אביה וקשי משתפת: “נפעמתי מהעוצמה שיש לאנשים המדהימים האלו. למרות הקשיים הם עלו לארץ שהם לא מכירים, עזבו את הפרנסה שלהם ואת המשפחה והשאירו הכל מאחור. פשוט מדהים”.

הרב אפרים זיק, ראש האולפנה: “בתקופה של ריחוק חברתי, הקשיים של העולים החדשים גדלים שבעתיים. התלמידות נרתמו למשימה בשמחה רבה כדי לאפשר נחיתה רכה והראו מה כוחה של הערבות ההדדית”.

חברה וקהילה חדשות שומרון חינוך ותרבות כתבה ראשית