ריבלין בא”ת אריאל: ” את הדרך לשלום סוללים בעשייה”

ריבלין בא”ת אריאל: ” את הדרך לשלום סוללים בעשייה”

נשיא המדינה  ביקר באזור התעשייה באריאל, מלווה בשר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, ראש מועצת יש”ע אבי רואה וראש העיר אריאל אלי שבירו.

הנשיא פתח את ביקורו במפעל ‘אחוה’ בו עובדים יחד מעל 200 ישראלים, פלסטינים, ערבים ישראלים ושומרונים, וסייר בפסי הייצור של החלבה והטחינה במפעל. את הנשיא ליווה מנכ”ל ובעל המפעל יעקב מלאך, יחד עם שלושה מנהלי מחלקות – עולה מאתיופיה, עולה מרוסיה ופלסטיני. הנשיא לחץ את ידיהם ואמר “דו קיום זה לא חלום, זו המציאות שאתם מקיימים.”
לאחר מכן, בסיור בפס ייצור החלבה, התנסה הנשיא בערבוב החלבה הטריה, וצפה בפס ייצור הטחינה.

לאחר מכן, המשיך הנשיא למפגש עם ראשי רשויות, ראשי מועצת יש”ע, תעשיינים ויזמים שהציגו בפניו את שיתופי הפעולה הכלכליים באזור. במפגש השתתפו ראשי הרשויות – אלפי מנשה, אפרת, אריאל, בית אל, בקעת הירדן, גוש עציון, הר חברון, בנימין, מגילות ים המלח, מעלה אפרים, עמנואל, קריית ארבע, וקרני שומרון.

הנשיא רובי ריבלין בעשיה. צילום: מארק ניימן

מדברי הנשיא במפגש: “‘תוצרת הארץ’ היא מהנושאים החשובים לי ביותר. לכולנו האחריות לכך שהתעשייה תתחזק. בכל העולם משוועים לתוצרת ישראלית ולפיתוחי התעשייה הישראלית ובוודאי פה, אזרחי ישראל.
את הדרך לשלום לא סוללים בדיבורים. את הדרך לשלום סוללים בעשייה. עשייה זה מה שנעשה כאן. עשייה זה כאשר עובדים יחד עשרות בני הארץ הזאת.
כאן עושים שלום, כי שלום הוא בין אנשים, בעזרתכם ראשי המועצות וראשי התעשיינים. שלום בין ממשלות הוא שלום כל עוד הממשלות נאמנות לחתימתן, שלום בין אנשים הוא שלום הרבה יותר קשה לערעור. קריאה לחרם הישראלי פוגעת באפשרות להגיע לקרבה הלכה למעשה, בחיי היום יום במקומות בהם ניתן לפעול יחד.”

הנשיא התייחס לפועלו של אבי רואה, ראש מועצת יש”ע המסיים את תפקידו בימים אלה ואמר: “אני מוכרח לומר לך ראש מועצת יש”ע, שהמתינות והנחישות שלך להביט נכוחה, להסתכל על העם היהודי השב לארצו יחד עם הצורך לחיות כולנו בארץ ישראל הוא דבר המעורר התפעלות בעולם כולו, לא רק אצלנו.”

הנשיא ביקש לברך את הנוכחים בברכת שנה טובה ומתוקה, שנת שלום והצלחה. הנשיא הוסיף וברך את כל אזרחי ישראל המוסלמים והדרוזים לכבוד חג הקורבן. “לכל שכנינו החוגגים, אני רוצה לאחל עיד סעיד ומובארק. את עיד אל אדחא המוסלמי מציינים לזכר נכונותו של אברהם להקריב את בנו במצוות האלוהים אבל בסופו של דבר אללה לא רצה שהבן יהיה קרבן. חשוב שנזכור את הנס האלוהי שהציל את נפש הבן, ונעשה כל שביכולתנו על מנת להבטיח את הדו-קיום, את השלום ואת הביטחון לילדינו ולנכדינו.”

מדברי שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, במפגש: “בימים אלו אנו מציינים חמישים שנה לשובנו לחבלי ארץ אבותינו ביהודה ושומרון. התנופה הכלכלית במדינת ישראל באה לידי ביטוי בשיא עוצמתה באזורים אלו עם מפעלים חדשים שנפתחים מדי חודש. אזורי התעשייה הם לא רק מנוף כלכלי, אלא מייצגים את הדו – קיום בין פלסטינים וישראלים, מוסלמים ויהודים, אשר עובדים יחד ומתפרנסים בכבוד. מי שמחרים את העסקים ביהודה ושומרון פועל לפגוע בדו – קיום בין ישראלים ופלסטינים ופוגע בסיכוי לשלום באזור. משרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לתמוך ביהודה ושומרון ולפתח אזורי תעשיה במסגרת אזורי עדיפות לאומית א’ ומתן תמריצים לחברות ולעסקים חדשים”.

צילום: מארק ניימן

מדברי נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, במפגש: “בתור בעל מפעל, אני חי לצד העובדים הפלסטינים כבר 20 שנה, והם כמו משפחה בשבילנו. מדובר באנשים טובים ומוצלחים שרוצים להתפרנס בכבוד. אנו זכינו בכך שהם יכולים לעבוד איתנו, אלפי פלסטינים כתף אל כתף, כי הבעיה הכי גדולה של התעשייה זה מחסור בכוח אדם מקצועי. אזור התעשייה אריאל הוא המקום היחידי בו ניתן למצוא עובדים איכותיים בזכות הפלסטינים. על כן יש להמשיך ולפתח אזור תעשייה זה, ואני רואה בביקור נשיא המדינה ושר הכלכלה והתעשייה, אות חיובי להמשך הדרך.”

מדברי יו”ר מועצת יש”ע אבי רואה: “אנחנו בשנת היובל לנוכחות של מדינת ישראל בחבלי ארץ אבותינו. גרה כאן אוכלוסייה נוספת ואנחנו צריכים לדעת לחיות ביחד כמו שראינו במפעל ‘אחוה’ – והרצון שרובה של האוכלוסייה כאן לחיות חיים נורמליים. בשנים האחרונות, אנחנו, ראשי הרשויות, פועלים שהחיים במרחב הזה של יהודה, שומרון ובקעת הירדן יהיו חיים נורמטיביים, שיהיו מקומות עבודה, שיהיה אפשר לקנות בתים, שיהיה אפשר לבקר במקומות הטבע ובמעיינות. היום גרים כאן חצי מיליון תושבים והזכות שלנו להמשיך לחיות כאן וכל הפתרונות שדיברו עליהם בעבר אינם רלוונטים. הרצון שלנו, הזכות שלנו היא לחיות כאן והחובה שלנו היא להמשיך לפתח את התעשייה והכלכלה למען כל תושבי האזור. אני מברך את נשיא המדינה ואת ראשי הרשויות שהגיעו היום למפגש”.

מדברי אליהו שבירו, ראש העיר אריאל: “אני מתכבד לארח את נשיא המדינה בעירנו ומודה לו על הרצון האמיתי להכיר את המנוף הכלכלי של אריאל והאזור כולו. פארק התעשיות אריאל הוא מקור עוצמה וחוזק לעיר אריאל ולכן אנו שוקדים רבות על פיתוחו. בשלוש השנים האחרונות גדלנו מ-20 מפעלים ל-45 מפעלים ועוד 7 מפעלים חדשים בדרך. הביקוש הוא אדיר וגדול מההיצע ולשמחתי הפארק עתיד להכפיל את גודלו ולצמוח מ-850 דונם בעוד 1350 דונם.
בהזדמנות זו אבקש להודות לאלי כהן שר הכלכלה על עזרתו בפיתוח פארק התעשיות ובקידום הכלכלה בעיר.
אני רואה את אריאל כגשר וכעיר של חיבורים – בפארק התעשיות עובדים זה לצד זה יהודים ופלסטינים ומקיימים דו קיום אמיתי ולא רק כסיסמה, דו קיום שניתן ללמוד ממנו. אנחנו נמשיך לבנות ולהיבנות באריאל כי כפי שידידי הנשיא אמר “אריאל היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל”.”

חדשות שומרון כתבה ראשית