נשיא המדינה בהדלקת נרות בבית אל:”כאן אנחנו מתחברים באופן העמוק ביותר לשורשים שלנו”

נשיא המדינה בהדלקת נרות בבית אל:”כאן אנחנו מתחברים באופן העמוק ביותר לשורשים שלנו”

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הגיע לביקור במועצה האזורית בית אל לפגישה עם ראש המועצה שי אלון ולהדלקת נר שלישי של חנוכה לרגל חנוכת בית המדרש החדש בישיבה בבית אל.

הנשיא, מלווה על ידי ראש המועצה שי אלון, הגיע תחילה אל נקודת מצפור ״שא נא עינייך״, שם שמע הסבר מפי דוברת היישוב יעל בן ישר, על אתר חלום יעקב. משם המשיך אל בניין המועצה למפגש עם בעלי ובעלות תפקידים במועצה מתחומי התפעול, החינוך, החברה והביטחון.

הנשיא רובי ריבלין ושי אלון בבית אל.צילום דוברות בית אל

הנשיא שוחח עם המשתתפים, הקשיב לאתגרים שהעלו בפניו אשר עומדים על הפרק בתקופה זו ובסוף המפגש הוענקה לו תעודת יקיר בית אל מראש המועצה וחבריה.

במפגש אמר ראש המועצה:״אנו נמצאים כאן 40 שנים ביישוב בית-אל. הרי בית-אל שוחררו לפני 50 שנים ע”י חיילי צה”ל, אנו גאים בצבא שלנו שהחזיר אותנו לחבלי מולדת. זכינו שיש לנו כלים דמוקרטיים שמאפשרים לנו להיאחז בארץ, דרך מדינת ישראל. כאן חלם יעקב אבינו את החלום בו הובטח לו “והשיבותיך אל האדמה הזו”, כאן הניפו המכבים את נס הריבונות היהודית על ארץ ישראל. ”

לאחר מכן, המשיך הנשיא לישיבת בית אל שם, מלווה בראש הישיבה הרב זלמן מלמד, התקבל בשירתו של הזמר החסידי עקיבא מרגליות על ידי 450 תלמידי ורבני הישיבה וכן משפחות התלמידים ותושבים מהישוב והדליק עימם נר חנוכה.

הנשיא אמר כי “כאן בבית אל, אנחנו מתחברים באופן העמוק ביותר לשורשים שלנו, ליעקב אבינו, לשאול הפועל במכמש ובהר בית אל, ואחר כך לימי המכבים, ליהודה שצבאו מובס, בקרב אלעשה, בהר חצור בקצה הרי בית אל, וליונתן אחיו, שמכנס ובונה את צבאו לא רחוק מכאן במכמש. זו ההיסטוריה שלנו, זו הארץ שלנו, זו האדמה שעיבדנו אותה ונאבקנו עליה והנה היום, יותר מאלפיים שנה מאז ימי המכבים, צאצאי יהודה המכבי מרימים את הדגל כאן בבית אל ואנחנו מודים על הניסים ועל הנפלאות כאן בישיבה שאורה הולך למרחקים בהנהגתו של הרב זלמן מלמד, שמוליך בחכמה ובתבונה את המפעל כולו.”

״אנחנו נמצאים בהתמודדות מורכבת שאין לה פתרונות פשוטים ביחסים שבין העמים היושבים כאן. מאז ששבנו לארצנו ניחתו עלינו משברים ואתגרים לא פשוטים, ואנו מצויים ממש בימים אלו באתגר מעין זה. דבר אחד אנו יודעים: נאמנות לשורשינו ולארצנו ומחויבות לעקרונותינו כמדינה יהודית ודמוקרטית, הם שהבטיחו והם שיבטיחו את יכולתנו לעמוד בפני כל אתגר המונח לפתחינו.”

חדשות שומרון כתבה ראשית