כדי לעקוף את המתחרים העסקיים במדד הנראות- רק קידום אתרים

כדי לעקוף את המתחרים העסקיים במדד הנראות- רק קידום אתרים

כידוע, בעת המודרנית עבור רוב העסקים השיווקיים המצויות באתרים אינטרנטיים יש מטרה אחת בלבד והיא להגדיל את החשיפה בפני קהל לקוחות גדול ומהותי באופן מיוחד. רשת האינטרנט היא כר פורה מושלם לביצוע מיתוג.
מיליוני בני אדם גולשים בה ומחפשים בה את מבוקשם, כל אחד מהם עשוי להוות לקוח פוטנציאלי עבור עסק אינטרנטי. אלא שלכל אתר עסקי כזה יש תחרות עיקשת ועזה עם אתרים מתחרים. לשם כך, יש צורך בשירותי קידום אתרים.

צילום:pixabay

בתחום קידום האתרים צריך לדעת מה לשאול לפני תחילת העבודה בהליך האופטימיזציה מתבצעות שיטות עבודה רבות- חלקן מורכבות מאוד ואחרות דווקא פשוטות ולא מתוחכמות כשהמטרה המרכזית היא להגדיל את הנראות של העסק ולהביא אותו למדד פופולריות מרבי. שיפור מצבו של האתר יהווה מדד בעיקר דרך מבחן מיקומו בין רשימת תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. לכן, תחום זה המוכר בכינויו קידום אתרים מתבסס על תרגום המונח באנגלית: Search Engine Optimization- אופטימיזציה עבור מנעי החיפוש. ההנחה היא שבכל פעם שגולש מקליד מילות חיפוש בשורת השאילתה, הוא ממתין לתשובה נאותה ורלוונטית שנראית כרשימה של תוצאות. בין רשימת התוצאות לעתים יהיו עשרות ומאות אתרים שמנוע החיפוש ראה לנכון כאקטואליים, אלא שהוא יסדר אותם באופן יורד- מהרלוונטי ביותר ומטה. כדי להגיע למיקום גבוה- על האתר לעמוד בקריטריונים של ניתוח האלגוריתמים של מנוע החיפוש. ההנחה הבסיסית היא שככל שהאתר יופיע במיקום נמוך, הרי שהוא יפסיד באופן אוטומטי מדד פופולריות חשוב , ולפיכך יפסיד באופן אוטומטי לקוחות רבים. אם כן, הדרך היעילה ביותר לשדרג את האתר לקראת הגדלת סיכוי הנראות שלו בפני קהל לקוחות פוטנציאלי היא אחת- לבצע בו טכניקות ושיטות עבודה המנוהלות על ידי חברה המתמחה בקידום אתרים. אז על מה בעצם צריך לשים לב בעת תהליך האופטימיזציה? מהם העקרונות הראשוניים של מהלך מהותי זה? ראשית, ככל שהאתר נמצא במיקום גבוה בין רשימת תוצאות החיפוש, הרי שמיד ברור, כי יהיו לו מתעניינים רבים, גולשי אינטרנט שייכנסו ויבחנו אותו. לשלב זה ניתן לקרוא הגדלת התנועה לאתר. אלא שמובן שלא כל גולש שמתעניין יהפוך להיות לקוח, לכן חשוב במיוחד בעת תהליך קידום אתרים במנועי חיפוש לבצע שיפור באיכות התנועה. החכמה היא לא למשוך את הגולשים הרבים שאינם רלוונטיים עבור תהליך הרכישה, הרעיון המרכזי הוא להתאים בין השאילתות של הגולשים לבין האתרים שאמורים להלום את צרכיהם.

צרכנות