הנערה שריגשה את רוה”מ והפרלמנט האירופי

הנערה שריגשה את רוה”מ והפרלמנט האירופי

 במהלך חסר תקדים  השיקה יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון קבוצת ידידות למען יהודה ושומרון בלב הפרלמנט האירופי. במושב ההשקה התרגש ראש הממשלה מדברי הנערה איילה שפירא נפגעת טרור.

במהלך חסר תקדים  השיקה יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון קבוצת ידידות למען יהודה ושומרון בלב הפרלמנט האירופי. מייד לאחר השקת קבוצת הידידות התקיימו שני מושבי עבודה של הקבוצה. אחד מהם עסק במימון טרוריסטים היושבים בכלא הישראלי ע”י האיחוד האירופי. במושב הזה ריגשה את הנוכחים הנערה נפגעת הטרור איילה שפירא שנפצעה מבקבוק תבערה שהושלך לעברה ולעבר אביה לפני כשנתיים כשהיו בדרכם הביתה. איילה אמרה לנוכחים: “לפעמים כשאתם חושבים שאתם תורמים לשלום אתם בעצם מממנים מלחמה.

צילום: באדיבות משה לב רן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התרגש גם הוא מההופעה של אילה בפרלמנט האירופי. הוא שוחח עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן ולאחר מכן עם איילה שפירא ואמר:  “איילה, כולנו שמענו אותך. ריגשת אותי. וריגשת אותנו מאוד, כי אמרת את האמת הפשוטה בצורה כל כך משכנעת ואמיתית שגם עולה מהחוויה שלך, מהכאב שלך ומהאמת של כולנו. אני רוצה להודות לך בשם כולנו, כל עם ישראל. תודה לך איילה, שיהיה לך רק טוב וכל הכבוד לך – הרבה כבוד!״

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה לראש הממשלה על הדברים החמים ואמר:
אני יכול להגיד לך ראש הממשלה שהיא הייתה גיבורה למרות הכאבים ואני גאה שיש לנו תושבת כזו ונערה כזו שגרה בשומרון, ואני מקווה שכתוצאה מכל הפעילות הזו של ההסברה אנשים ידעו מה קורה ביהודה ושומרון ובמדינת ישראל באמת וזה יקרב אותם למדינת ישראל באמת.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון התייחס לפרסום ההבנות בנוגע לבנייה בהתיישבות בין טראמפ לנתניהו: “אנחנו שמחים שנשיא ארה”ב הוא נשיא שלא חרט על דגלו את נושא הפגיעה בהתיישבות ביו”ש וכי הוא ידיד אמיתי לישראל. זוהי הזדמנות היסטורית.

עם זאת הדרישה שלנו מופנית לנבחרי הציבור שלנו: ממשלת ישראל וראש ממשלת ישראל והציפיות שלנו הן מהם. תמיד נשיא ארה”ב יהיה בתווך בין האינטרסים של ישראל לאינטרסים של מדינות ערב  הוא לעולם לא יהיה ציוני יותר מראש ממשלת ישראל.

אם יתברר שההודעות העמומות הללו היוצאות ממשלת ישראל בנושא בנייה פירושן הקפאה, לממשלה הזו – ממשלת ימין הפועלת בעידן כזה – לא יהיה תוקף מוסרי וגם לא תוקף אלקטוראליאנחנו מצפים להחלת ריבונות ולתנופת בנייה. ולא נוותר על כך. אם תתווסף בניה נשמח. ואם לא:  נאלץ להלחם על שלנו.

חדשות שומרון כתבה ראשית