השרה רגב:”תהיה הסדרה לעמונה”

השרה רגב:”תהיה הסדרה לעמונה”

שרת התרבות, מירי רגב בסיור  בשומרון: “שוחחתי היום עם ראש הממשלה. תהיה הסדרה לעמונה”. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: “אם לא תהיה הסדרה לעמונה הממשלה תיפול”. 
שרת התרבות והספורט ח”כ מירי רגב סיירה  בשומרון יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. שמעה הרצאה על ראשית ההתיישבות מבני קצובר על הר כביר, נפגשה עם הרב מלמד בהר ברכה ואף קיבלה את ברכתו והגיעה לפגישה מקצועית עם הצוות המקצועי הממונה על התרבות והספורט במועצה האזורית שומרון.

במהלך הסיור התקבלו החלטות על הרחבת התמיכה בתחומי התרבות והספורט במועצה האזורית שומרון. עד כדי הכפלת תקציב הספריות והעלאה משמעותית של תקציב הספורט.במהלך הסיור דנו ראש מועצת שומרון ושרת התרבות בנושא פינוי עמונה. דגן הביע את דאגתו מפני פינוי והזהיר כי הממשלה תיפול אם עמונה תפונה.

מירי רגב בסיור בשומרון.צילום רועי חדי
מירי רגב בסיור בשומרון.צילום רועי חדי

שרת התרבות ח”כ מירי רגב אמרה במקום: “אני שמעתי באוזני את ראש הממשלה מנחה את אביגדור ליברמן את שרת המשפטים איילת שקד ואת היועמ”ש למצוא פתרון לסוגיית עמונה. ישבתי עם וועד מתיישבי עמונה הם הביאו פתרון שנראה לי הגיוני שנראה לי נכון גם ברמה המשפטית לעשות העברה של הבתים לשטח נכסי הנפקדים שם זה צריך להיות זה נכון שזה יהיה שם. אין שום סיבה להרוס. שוחחתי גם עם ראש הממשלה היום בנושא אני מאמינה שנביא את הפתרון הזה עוד לפני החודשיים שנצטרך להגיע לבג”ץ. אין דרך אחרת. התפקיד שלנו הוא לשמור על ההתיישבות ולמצוא הסדרה להתיישבות. אנחנו ראינו שאף אחד לא הרים גבה כשדיברו על הסדרה של 50,000 בתים בנגב וטוב שכך. כמו שמסדירים את הבתים בנגב כך צריך להסדיר את כל הבתים ואת כל ההתיישבות ביהודה ושומרון. המתיישבים לא הגיעו ליו”ש מעצמם. הם לא סללו את הכבישים וחיברו את עצמם לחשמל ושאבו מים. מי ששלח אותם לכאן זה ממשלות ישראל כולם. גם רבין גם פרס גם אולמרט גם שרון וגם אנחנו. והתפקיד שלנו זה לדאוג שהמתיישבים יחיו כאן בשלום ובעזרת ה’ שיהיו כאן מליון מתיישבים.

דגן השיב לה על הדברים: “אני מאוד מוטרד מכך שהאמירה הזו של ראש הממשלה נשארת כרגע לצערי ברמת אמירה. אנחנו לא רואים שזה יורד לדרגי השטח. המערכת מתכוננת חלילה להרוס ישוב סתם. בגלל אפליה פוליטית בוטה שכולם מבינים שהיא אפלייה פוליטית בוטה, דבר שלא יוכל לעבור בכל מקום. גם בקו הירוק. גם ביהודה ושומרון אם יהודי נכנס בטעות לשטח של יהודי ערבי בטעות לשטח של יהודי נותנים פיצוי. כאן לא הוכח שהשטח שייך לערבי ובכלל לא צריך לעשות כלום. לא הוכח שזה של הערבים האלו בכלל. וגם אם היה מוכח היינו מצפים שיינתן פיצוי. כרגע המצב גרוע מאוד ואני אומר כמי שמעריך את ראש הממשלה שאם זהה לא יירד לדרג השטח אם נלך להריסה של ישוב זה עלול להפעיל את הממשלה”.

חדשות שומרון כתבה ראשית