ראש מועצת שומרון לחברי קונגרס בוושינגטון: “הפעילו לחץ נגדי על הממשל בנושא בנייה ביו”ש”

ראש מועצת שומרון לחברי קונגרס בוושינגטון: “הפעילו לחץ נגדי על הממשל בנושא בנייה ביו”ש”

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קיים 12 פגישות אישיות עם חברי קונגרס בקונגרס האמריקאי בשבוע האחרון. זאת כחלק מפעילות הסברה רחבה של השומרון למיגור הדה לגיטימציה של יהודה ושומרון באירופה ובארה”ב. דגן ביקש מחברי הקונגרס להפעיל לחץ על הממשל בנושא הבנייה ביו”ש שיהווה לחץ נגדי ללחץ הממשל האמריקאי על ממשלת ישראל נגד הבנייה ביו”ש.

מעל 12 חברי קונגרס נפגשו בשבוע האחרון עם יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. זאת כחלק מפעילות הסברה רחבת היקף של יחידת קשרי החוץ שליד המועצה האזורית שומרון הפועלת למיגור הדה לגיטימציה של יו”ש בעולם.

דגן נפגש הן עם חברי קונגרס רפובליקנים והן עם דמוקרטים. הציג בפניהם את העובדה שמדינת ישראל ללא השומרון תוותר עם רוחב מגוחך של 15 ק”מ בלבד. את כך שהשומרון מהווה 12% ממדינת ישראל, וכן פנה אליהם בבקשה מיוחדת. דגן ביקש את חברי הקונגרס להפעיל לחץ נגדי על הממשל שידרוש להגביר את הבנייה ביו”ש. זאת בניגוד ללחץ אותו מפעיל הממשל האמריקאי על ממשלת ישראל להפסיק את הבנייה ביו”ש. דגן הסביר לחברי הקונגרס כי מדובר בפגיעה חמורה בזכויות אדם.

יוסי דגן בקונגרס.צילום מועצה אזורית שומרון
יוסי דגן בקונגרס.צילום מועצה אזורית שומרון

לדבריו: “הלחץ שמפעיל הממשל האמריקאי על ממשלת ישראל לחנוק את ההתיישבות ולא לאפשר בנייה מביא לכך שהילדים שלנו נאלצים ללמוד בקראוונים, במקום במבנים ראויים כשאר הילדים בעולם. רבים מילדינו סובלים מקור בחורף ורטיבויות ומחום בקיץ. הלחץ המופעל גם מביא לכך שבנים ממשיכים לא יכולים לגור לצד הוריהם בשל מצוקת הדיור”. עוד הוא הוסיף: “הגענו למצב אבסורדי שהלחץ הבינלאומי על ממשלת ישראל הביא לכך שמדינת ישראל לא בנתה תשתיות מים מספקות בשומרון ובסופו של עניין תושבים הן ישראלים והן ערבים נותרו בקיץ האחרון פעמים רבות ללא מים”.

דגן נפגש כאמור עם 12 חברי קונגרס ביניהם: טום אמר, לואי גומרט, פיטר קינג, חואן ורגס, טרנט פרנקס, ג’ין גרין, שון דאפי, קן באק ואחריםחבר הקונגרס טרנט פרנקס אמר לדגן בפגישה: “יש אנשים בקונגרס האמריקאי שלא משנה מה יקרה ימשיכו לפעול למען יהודה ושומרון. ימשיכו לעשות כל מה שהם יכולים כדי להלחם למען ישראל ויבטיחו שלעולם לא תרגישו לבד בעולם הזה.
אני רוצה להגיד לכל אנשי השומרון שהם כ”כ אהובים ע”י כל אנשי המדינה הזו (ארה”ב) ואנחנו מאמינים שיהודה ושומרון הם לא הגדה המערבית אלא חלק ממדינת ישראל”.

חבר הקונגרס לואי גומרט הוסיף: “זה תענוג להפגש עם אנשים מהשומרון. הקב”ה התכוון שארץ ישראל תהיה שלמה. ואני מקווה שעוד אנשים לא רק בישראל אלא גם בעולם יבינו את זה”.

במהלך הביקור בוושינגטון ובניו יורק קיימה המשלחת הישראלית כנס למען השומרון ונגד ה bds בקונגרס האמריקאי וכן קיימו חברי הקונגרס עצמם קבלת פנים לכבוד המשלחת הישראלית. חברי הקונגרס הביאו לקבלת הפנים יינות מהשומרון והפתיעו את חברי המשלחת.

המשלחת הישראלית מהשומרון כללה את: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, חן בן לולו יועץ לענייני קשרי חוץ של מועצת שומרון. אסתר אלוש דוברת המועצה ודוד העברי הממונה על קשרי חוץ.

חדשות שומרון כתבה ראשית