הרב זלמן מלמד : “תובעים מהבית היהודי שלא להצביע עם הקואליציה עד חקיקת חוק ההסדרה”

הרב זלמן מלמד : “תובעים מהבית היהודי שלא להצביע עם הקואליציה עד חקיקת חוק ההסדרה”

אמש התקיים כנס רבני הציונות הדתית למען עמונה, בציון ח’ באלול, יום בו הופקר חבל עזה ונשרפו בתי הכנסת בגוש קטיף. באירוע התקיים בבית הכנסת בישוב עמונה. ביום תפילה מרכזי בהשתתפות זקני רבנים הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד ואנשי ציבור, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) , חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ (האיחוד הלאומי –הבית היהודי) ובו קראו לחוקק את חוק ההסדרה במיידי.
כנס רבני הציונות הדתית למען עמונה היה בסימן, התיקון של גוש קטיף מתחיל בעמונה – לאו מוחלט להרס נוסף של יישוב בארץ ישראל עלו זה אחרי זה בתפילה, זעקה וקריאה לממשלה להסדיר את עמונה עכשיו.

רבה של עמונה הרב יאיר פרנק: “לא יהיה הרס נוסף של ישוב יהודי בארץ ישראל. בעמונה יתחיל התיקון. אנחנו כאן לקרוא בקול גדול: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל.עד כאן! עמונה לא תזוז ממקומה!

 

הרב חיים דרוקמן:”לא יכולתי שלא לבוא. פשוט לזעוק נגד עוול! ובעד צדק! קראנו השבת: צדק צדק תרדוף. איזה צדק יש פה? נגיד שבאמת חלק מהבתים עומדים על מקום ששייך למישהו. נגיד.. אז צריך לפצות אותו. מי ירוויח מהרס המקום? האם זה שטוען שהאדמה היא שלו ייקח את האדמה מכאן? האם המגמה היא הרס?זה לא מתקבל על הדעת. זה פשוט עוול ועל עוול צריך לזעוק. חייבת להמצא דרך שלא יהיה עוול אלא צדק. שעמונה תישאר על מקומה וכמובן שגם מקומות אחרים”.

בפתח דבריו של הרב זלמן מלמד, הרב התייחס על דברי הרב צבי יהודה קוק: “מורנו הרב צבי הודה אמר ליד הכותל המערבי:’חזרנו הביתה ומכאן לא נזוז. השגיאה השורשית של הממשלות לדורותיהם היא שלא קבעו שכל ארץ ישראל כולל יוש שייכת למדינת ישראל’.

כנס הרבנים למען עמונה.צילום באדיבות: מטה המאבק בעמונה
כנס הרבנים למען עמונה.צילום באדיבות: מטה המאבק בעמונה

בנוסף אמר הרב מלמד: “אמנם אומות העולם לא יאהבו את זה. אך התורה מצווה אותנו: לא תירא מהם. התורה אוסרת עלינו לפחד מהאיומים ומההפחדות. יש להם כל מיני אמצעים של לחץ. פוליטית. כלכלית. מדינית. אך התורה מצווה אותנו לא לפחד. אם לא נפחד, ממילא יתמעטו ההפחדות” .

הרב מלמד התייחס על הפינוי שהיה בישוב בית אל בשכונת האולפנא ואמר: “לפני 3 שנים בזמן שנגזרה הגזרה על בניני האולפנא .באו נציגי הממשלה ואמרו: ‘אנחנו נגד ההרס אך אחן בכוחנו לעמוד מול פסק בג”ץ’.”באו נציגי הממשלה ואמרו: אנחנו נגד ההרס אך אחן בכוחנו לעמוד מול פסק בג”ץ ולפיכך התחייבו מכאן והלאה הכל ישתנה. זה היה תנטי להסכמתנו שלא נתנגד בכח. דובר במפורש על עמונה.

השר ארדן הבטיח יחד עם אלקין בשם ראש הממשלה לבנות 300 יחידות וגם מזכיר הממשלה ושר הבטחון שאמר אז: מה שאני מבטיח אני מקייםאך הממשלה לא עמדה בהבטחותיה. 300 היחידות לא נבנו. ראש הממשלה מעכב, ועדת לוי נדחתה ומסקנותחה לא אומצו. חייבים לחוקק את חוק ההסדרה. ולתלות את המשך קיום הממשלה בחוק הזה.

הרב מלמד דורש מהבית היהודי שלא להשתתף בהצבעה נגד חוק ההסדרה:”אנו תובעים מהממשלה לחוקק את חוק ההסדרה. אנו תובעים מהבית היהודי שלא להשתתף בהצבעות עם הקואליציה עד לחקיקת חוק ההסדרה. ראש הממשלה ייאלץ לחוקק את החוק הזה ולקחים את מה שהבטיח.”לא ייתכן להעלות על הדעת שהבתים בעמונה יהרסו. הציבור לא יקבל את זה. אשריכם אנשי עמונה שאתם עומדים במערכה הארוכה הזאת.כל הייסורים שאתם מתייסרים שנים על גבי שנים, הם ייסורים שארץ ישראל נקנית על ידם. ההר הזה יש בו איזו מדרגה מיוחדת שמצריך גם מאמץ מיוחד על מנת לזכות בו. אין מקום יותר מתאים מאשר כאן לבנות בו עיר בישראל”.

הרב יעקב אריאל, רבה של העיר רמת גן אמר בכנס:”צדק צדק תרדוף למען תחיה וירשת את הארץ. היום נוצר מצב הפוך: בשם הצדק מנשלים את הארץ. בלי קשר לנושא הפוליטי, אם בנה אדם בית בתום לב על קרקע שאינה שלו, תיקנו חזל שמפצים את הבעלים ולא הורסים את הבית.אינני מדבר נגד בג”ץ. הווה מתפלל בשלומה של מלכות. לבג”ץ יש חשיבות. למנוע מהשלטון דורסנות כנגד האזרח הפשוט להציל עדוק מידי עושקו. לכן יש למוסד הזה חשיבות. אבל כאן בגץ פוסק נגד הפסיקה שלו עצמו.כך עושים: תמיד מוצאים פשרה הולמת ולא ממהרים להרוס. זה עוול זועק לשמים זה אי צדק.
לא ייתכן שמוסד שנקרא בית דין גבוה לצדק – יעשה אי צדק.

עו”ד עורך אביחי בוארון:”הגעתי לפה לפני 21 שנה. גרנו פה בתנאים קשיםאף אחד לא היה גזלן. היום אחרי שנים אנחנו כאן משפחות ומאות ילדים. בוארון דיבר על חיים בצל המאבק ואמר: “בשבוע שעבר התחתן בן הישוב אבל זה לא המאבק הפרטי שלנו. זה לא מאבק של 40 משפחות אלא על השאלה לאן עם ישראל ומדינת ישראל הולכים. מדינה יהודית שיונקת מההיסטוריה היהודית או מגינה ככל המדינות.
זה מאבק של כל עם ישראל לדורותיו”.

 
חבר הכנסת סמוטריץ’ (האיחוד הלאומי-הבית היהודי) אמר: : “ממשלה שתביא להרס בנתיב האבות, בעופרה ובעמונה זו לא ממשלת ימין, זו לא ממשלה שתשרוד.אחרי יותר מידי שנים של צביעות ומשחק דמו-משפטי שהולך סחור סחור, הגיע העת להגיד לממשלה הלאומית בקול צלול – הגיע הזמן להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, הגיע השעה לחוק ההסדרה!”

סמוטריץ’ הוסיף: “בעקבות פסיקת בג”צ בשבוע שעבר המורה על הרס הבתים בנתיב האבות בלי שום היגיון ובלי שום התחשבות, המתח בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת הגיע לשיא חדש. אנו כחברה חפצת חיים, חפצת התיישבות וחפצה בהמשך תקומת עם ישראל בארצו חייבים לוודא שהאיזון שבין הרשויות ישוב למימדים הראויים לו. תפקידנו לוודא שהריבונות תישאר בידי העם. כל העם ורק העם יקבע את גורלו ועתידו.ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ואנחנו כאן כדי לוודא שכל זה ישאר במקומו ולא יזוז”.

 

”מבחינתי הבית היהודי צריך להודיע כאן ועכשיו לראש הממשלה שבלי חוק ההסדרה אין תקציב, בלי חוק ההסדרה הממשלה הזו לא תוכל לתפקד.ומילה אחרונה לאחיי הגיבורים תושבי עמונה – ההשגחה האלוקית זימנה אתכם אל הצומת הקריטי הזה לעתיד ההתיישבות, זו אחריות כבדה ושליחות עצומה ואני סמוך ובטוח שתעמדו בה בגבורה ותתייצבו כצוק איתן אל מול ניסיונות לשכנע אתכם להסכים להרס הישוב במעטה של מכבסת מילים מרדימה ומטשטשת. עמידתכם האיתנה היא הבסיס שעליו נשען המאבק הזה, שבע”ה הפעם יצליח!”אמר סמוטריץ.

חבר הכנסת מיקי זוהר:”צר לי לחלוק על הרבנים.. לא כבשנו שום דבר.. לקחנו מה שכבר שלנו. אני לא מתחבר למילה כיבוש. יהושע בנון כבש ומאז הארץ הזו רק שלנו.נאמרה פה אמירה שבתי משפט מנסים לנשל יהודים מביתם. הסיבה היחידה היא עיפות הנפש וניסיון להתחנף לאומות העולם לשווא”.

 

חדשות שומרון כתבה ראשית