זעם על החלטת בג”ץ להוציא צו להריסת לעשרה מבנים במאחז ”נתיב האבות” בגוש עציון

זעם על החלטת בג”ץ להוציא צו להריסת לעשרה מבנים במאחז ”נתיב האבות” בגוש עציון

עתירתה של ארגון השמאל הקיצוני “שלום עכשיו”, שהגיש עתירה לבג”ץ יחד עם כמה ערבים שטענו לבעלות על הקרקע הובילה להחלטת בג”ץ להוציא צו להריסת עשרה מבנים במאחז ”נתיב האבות” בגוש עציון בניגוד לעמדת המדינה ועוררה זעם רב בהתיישבות.ח’כ סמוטריץ’:”בג״ץ מבקש להחליף את הממשלה”.

עתירתה של ארגון השמאל הקיצוני “שלום עכשיו”, שהגיש עתירה לבג”ץ יחד עם כמה ערבים שטענו לבעלות על הקרקע הובילה להחלטת בג”ץ להוציא צו להריסת עשרה מבנים במאחז ”נתיב האבות” בגוש עציון בניגוד לעמדת המדינה ועוררה זעם רב בהתיישבות.

דוידי פרל ראש המועצה האזורית גוש עציון, בה נמצא נתיב האבות אמר בתגובה לפסק הדין של בג”צ: “בית המשפט החליט לזלזל בממשלה שהציגה בפניו מגוון רחב של פתרונות משפטיים שנבחנו ואושרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה. אני קורא לראש הממשלה לפעול באופן מיידי, לחוקק חוק שיגן על כבודה של הממשלה ועל התושבים שפעלו בתום לב ובעידודה של הממשלה. הוא הוסיף ואמר שבג”צ בחר בהרס, בפגיעה בתושבים ובכבוד הממשלה במקום להשתמש בפתרונות משפטיים טהורים הנהוגים בכל העולם, ללא שום סיבה אמיתית לקבלם ולממשם”.

סמוטריץ מועלם וסטרוק בסיור התיישבות.זעם על ההחלטה של בג''צ.צילום מירי צחי
סמוטריץ מועלם וסטרוק בסיור התיישבות.זעם על ההחלטה של בג”צ.צילום מירי צחי

חבר הכנסת יהודה גליק :”החלטת בגץ התמוהה (בלשון המעטה) מהערב לא מותירה כל ברירה אלא‏ לחוקק חוק הסדרה וכמה שיותר מהר יותר טוב.השופט בדימוס אדמונד לוי ז”ל אמר את זה כבר מזמן כעת הגיע הזמן ומיד.כל זאת כמובן בינתיים עד לפיתרון הנכון והצודק של יישום החלת החוק הישראלי על כל יהודה ושומרון.מתחילים להפשיל שרוולים ולצאת לדרך!!”.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ (האיחוד הלאומי-בית יהודי) בתגובה:״ פסק הדין הזה של בג”ץ שהורה על הריסתם של 17 בתים בשכונת נתיב האבות בגוש עציון מצטרף לשרשרת פסקי דין שגויים ומקוממים מהשנים האחרונות שבהם בג”ץ מבקש להחליף את הממשלה ולהכריע בכסות דמו-משפטית בשאלות פוליטיות ומדיניות ששנויות במחלוקת ציבורית בחברה הישראלית. אין ילד שלא יודע ששאלת עתידם של המאחזים היא שאלה פוליטית ומדינית והניסיון להפוך אותה למשפטית הוא ציני ולא דמוקרטי. במדינה דמוקרטית שאלות מדיניות ופוליטיות מוכרעות בכנסת ובממשלה והגיע העת שהכנסת והממשלה ייטלו את מושכות ההנהגה ויחוקקו את חוק ההסדרה. אחרת אנחנו צפויים ל’התנתקות משפטית’ שבמסגרתה ניתן יהיה להרוס אלפי בתים על בסיס ‘התקדימים’ שיצרו פסקי הדין האחרונים. האחריות למניעתה של ההתנתקות הזו מוטלת על כתפינו אחרת נישא באחריות לה.״.

ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ יושבי ראש שדולת א”י בכנסת בתגובה להחלטת בג”צ: ״לאחר שבגצ הבהיר בפסק הדין שהוא אינו מכבד את זכותן של הממשלה והכנסת הנבחרת לשנות ולעצב מחדש את מדיניותן – לא נותרה לנבחרי הציבור כל ברירה אלא לחוקק את חוק ההסדרה.

מטה המאבק עמונה , בתגובה לבג”ץ נתיב האבות נמסר :״אמרנו לכם״ שאם חלילה עמונה תיפול כל ההתיישבות בסכנה. רק חוק ההסדרה יבלום את הרשות הפלסטינית והשמאל הקיצוני הפועל להחריב את ההתיישבות על ידי ניצול לרעה של מערכת המשפט הישראלית”.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית