חברת התעופה ‘בריסל איירליינס’ ביטלה את חרם החלבה על השומרון

חברת התעופה ‘בריסל איירליינס’ ביטלה את חרם החלבה על השומרון

בעקבות הלחץ הציבורי החליטה חברת ‘בריסל איירליינס’ להחזיר את החלבה המיוצרת באזור התעשייה בשומרון לתפריט הטיסה.ראש המועצה יוסי דגן:”עמידה איתנה על שלנו מביאה לתוצאות”.

חברת התעופה ‘בריסל איירליינס” הודיעה אמש (ב’) כי תחזיר את מוצרי החלבה המיוצרים בשומרון לתפריט הטיסה זאת לאחר מסכת של לחצים שהופעלו על חהברה בעקבות ההודעה על החרם.

לאחר שפורסמה הידיעה על החרם של חברת התעופה על מפעלים בשומרון קרא ראש המועצה האזורית, דגן  לתושבי השומרון ולכל אוהבי ישראל לממש את כוחם הצרכני ולהחרים את חברת התעופה בריסל אירליינס.

השר שטייניץ ויוסי דגן בסיור במפעלים בשומרון. צילום: רועי חדי
השר שטייניץ ויוסי דגן בסיור במפעלים בשומרון. צילום: רועי חדי

גם שר התשתיות והאנרגיה ח”כ יובל שטייניץ שהגיע  לסייר באזור צפון השומרון הגיע לאיזור התעשייה שחק. על מנת לחזק את בעלי המפעלים במקום בעקבות הדיווחים על החלטת חברת התעופה “בריסל איירליינס” להוציא מהתפריט המוגש במטוס חלבה המיוצרת בשומרון. כחלק מפעילות תנועת ה BDS בעולם.

השר שטייניץ אמר לבעלי המפעלים במקום: “מי שמחרים חלבה שמיוצרת בברקן ואריאל, כאילו מחרים את כל מדינת ישראל ואת כל עם ישראל.במשך 2000 שנה ספג העם היהודי אפליות וגזענות, ואנחנו לא מוכנים ליחס המפלה הזה. ישנם איזורים בעולם שהינם שנויים במחלוקת, וקיימים לגביהם ויכוחים ומחלוקות, ואני לא בטוח שחברת התעופה בריסל איירליינס מחרימה מוצרים מאיזורים אלו.אנחנו דוחים את זה בשאט נפש. נדע להתגבר על האפליה הזו ועל האנטישמיות”.

בעקבות ההחלטה על ביטול החרם אמר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון : “אני מברך על ההחלטה של הנהלת בריסל אייר ליינס. זוהי הוכחה נוספת לכך כי מאבק עיקש ועמידה איתנה על שלנו מביאה לתוצאות. אל לנו להרכין ראש בפני ה bds או בפני כל גורם אחר שמנסה לפגוע במדינת ישראל. אני שמח להזמין כעת את הנהלת בריסל איירליינס לסיור בשומרון כדי שיוכלו לראות בעיניים את הדו קיום המתקיים באיזורי התעשייה בשומרון וביו”ש כולה”.

חדשות שומרון כתבה ראשית