שוק האיכרים של מיכל אנסקי מגיע לכוכב יאיר- צור יגאל

שוק האיכרים של מיכל אנסקי מגיע לכוכב יאיר- צור יגאל

כוכב יאיר- צור יגאל מצטרף לטרנד האוכל שכבש את הארץ ואת כל העולם- שוק האיכרים. אשת הקולינריה מיכל אנסקי תגיע לכוכב יאיר- צור יגאל ותגזור את הסרט האדום. בשוק תימכר תוצרת מקומית מובחרת מדי יום שישי.

ביום שישי הקרוב (2/9) ייפתח לראשונה ביהודה ושומרון, שוק האיכרים של מיכל אנסקי בכוכב יאיר- צור יגאל ובכך היישוב בשומרון יצטרף לטרנד שכובש את הארץ ואת העולם. בשעה 10:30 בבוקר ייגזר הסרט האדום על ידי אשת הקולינריה מיכל אנסקי וראש מועצת כוכב יאיר- צור יגאל, שימי אליאל והשוק ייפתח לקהל הרחב ויפעל מדי יום שישי. השוק בכוכב יאיר- צור יגאל מצטרף לשווקי האיכרים של תל אביב, שוק הנמל, רעות, גבעתיים ושוהם.

צילום: עמיעד טאוב
צילום: עמיעד טאוב

שוקי איכרים הם תופעה כלל עולמית אשר קיימת במדינות רבות בעולם ובאזורים נרחבים, כאשר בכל מקום ניכר הייחוד התרבותי והקולינרי של אותו אזור, אם זה במלאכות ייחודיות או במאכלים מקומיים.
יתרונו של שוק האיכרים מבחינת הצרכן הוא בקנייה ישירה מהיצרן של המזון הטרי, העונתי שנעשה בגידול חקלאי מקומי. מבחינת החקלאי, הוא אינו משתמש בגורם שלישי מתווך ובדרך זה נמנע אובדן חלקי של רווחים.
בשוק האיכרים השבועי בכוכב יאיר- צור יגאל ייהנו המבקרים מגבינות איכותיות, שמן זית ארומאטי, מבחר זיתים וממרחים, נקניקים ונקניקיות בעבודת יד, תבלינים, קטניות, ירקות ופירות באיכות ללא תחרות, בלחמים ומאפים שנאפים במקום ותוצרת מקומית מובחרת הנמכרת בחנות האורגנית ובדוכני הירקות השונים (גם הם מופעלים ע”י החקלאים עצמם) תוך שמירה על איכות, טריות, מקומיות וזניות.

בין הדוכנים שניתן יהיה למצוא בשוק האיכרים ביישוב: גדליה ורבקה קושניר- מצור משה, מייצרים שמני זית איכותיים, מבחר זיתים מסוגים שונים, ממרחים ביתיים, סלטים ביתיים, ריבות ושאר מוצרים ביתיים ומובחרים, . פרחי משק בן צבי- חקלאיי פרחים מנתיב העשרה, משק שוורץ- חקלאים ממושב לימן, גידולים עונתיים- ליצ’י, מנגו, דרגון פרוט, מיני מלפפונים ועוד. מאנצ’ס- דוכן פיצוחים ואגוזים ממבחר סוגים בקלייה ביתית, תירס גילי- חקלאים המגדלים את הזן המתוק והמובחר ביותר של תירס- תירס גילי המוכר והאהוב על השפים הישראל, מלאכת הטוחן- טחינה גולמית משומשום חי ומלא ,’הקולה’- דוכן חלבות, חמוצים, זיתים, פירות יבשים ועוד, מאפיית בוטיק ‘לחמים’, סחלבי שחר, מחלבת צאן- אל – גבנים ממושב ציפורי המייצרים מבחר רב של גבינות צאן איכותיות, Pizza krisp-it- פיצות אישיות מוקפאות בייצור ביתי שאפשר לקחת הביתה ועוד.

 

חדשות שומרון כתבה ראשית