שרת המשפטים שקד בסיור בהר חברון: “נילחם בעבריינות הבנייה פלסטינית”

שרת המשפטים שקד בסיור בהר חברון: “נילחם בעבריינות הבנייה פלסטינית”

שרת המשפטים איילת שקד ערכה השבוע סיור יחד עם ראשי מועצת יש”ע בהר חברון. לאחר מכן התקיימה ישיבת עבודה עם השרה, שם הוצגה בפניה תמונת המצב של הבנייה הבלתי חוקית הערבית ביהודה ושומרון. בסיום הסיור אמרה שקד: ”לא ברור לי כיצד מי שנלחם בבניה היהודית ביהודה ושומרון מוביל עבריינות בנייה פלסטינית”.

השרה איילת שקד סיירה השבוע יחד עם ראשי ההתיישבות ביש”ע. הסיור התחיל בתצפית מערב לכיוון מישור החוף, שם קיבלה השרה סקירה על החשיבות האסטרטגית של המקום, וכן על חשיבות כביש 35 המחבר את אזור יהודה לאזור מרכז הארץ וקריית גת. בהמשך הגיע גם הגיעה שקד ליישוב בית חג”י, וביקרה בפרויקט מיוחד ביישוב “כפר ילדים”, המטפל באוכלוסיות מיוחדות.

צילום: דוברות שרת המשפטים איילת שקד
צילום: דוברות שרת המשפטים

לאחר מכן, נסעה השרה ופמלייתה לאורך כביש 60 בין בית חג”י לעתניאל. ציר שבו נרשמו לא מעט אירועי טרור בשנה האחרונה. כשהגיעה ליישוב עתניאל עצמו, פגשה שקד את נוער היישוב וביקרה בפרויקט ההנצחה שאותו הם הוציאו לפועל- “בשביל הנערים”. השרה התגייסה כדי לסייע לנוער עתניאל בהמשך הפרויקט. כמו כן, שקד ניהלה שיחה עם בני הנוער וביניהם בנה של דפנה מאיר הי”ד, על חוסן ועל חשיבות השמירה על שגרת החיים.

עיקר היום היה כאשר השרה הגיעה אל משרדי המועצה האזורית הר חברון שם נפגשה עם ראשי מועצת יש”ע וראשי רשויות מכל יהודה ושומרון לישיבת עבודה.  בישיבה הוצגו בפני שקד אתגרים ונושאים הנדרשים לטיפול. כמו כן הוצגה גם תוכנית ערבית להקמת עיר חדשה למגזר הערבי שהולכת ונבנית באופן לא חוקי.

השרה שקד התייחסה לדברים שהוצגו בפניה ואמרה; “נחשפתי בסיור לכמות אדירה של בניה בלתי חוקית פלסטינית בשטחי סי, במימון זר. לא אאפשר מדיניות של איפה ואיפה באכיפת החוק של הבניה. לא ברור לי כיצד מי שנלחם בבניה היהודית ביהודה ושומרון מוביל עבריינות בנייה פלסטינית”

השרה המשיכה ואמרה; “נוסף על כך, הבנתי שהרשות הפלסטינית פיטרה אדם שסייע למשפחת מרק. זהו נוהג של רשות טרוריסטית שמעודדת טרור. אדרוש ממזכ”ל האו”ם לפעול להפסקת ההתעללות במי שכל חטאו היה סיוע ליהודים פצועים”.

צילום: דוברות שרת המשפטים איילת שקד.
צילום: דוברות שרת המשפטים.

ראש מועצת הר חברון יוחאי דימרי שהגיעה לישיבת העבודה בהר חברון, גם כן נשא דברים ודיבר על הטרור: “חייבים לחשוב חשיבה יצירתית ואחרת לטפל ולמגר טרור. אין לי צל של ספק שכשאנחנו יושבים פה יש אנשים שחושבים איך להרוג אותנו, זה רק עניין של זמן. כדי שזה לא יקרה צריך, בין יתר הדברים, להכניס לארסנל שלנו מספר דברים כמו למשל העתקת מקום מגורים וכמו עוד דברים שניתן וצריך למצוא את הדרך הנכונה, החוקית הישרה לעשות אותם”.

יו”ר מועצת יש”ע אבי רואה: “שמחים על הביקור של שרת המשפטים. כל ביקור מחזק אותנו, במיוחד ברוח שהיא מפיחה בממשלת ישראל בתוך הממשלה. בכל מה שקשור למשילות, בכל מה שקשור לרוח המפקד, לא לחשוש מאף אחד, בנחישות, באמתיות ואין ספק שהשדר הזה גם מחלחל למטה לא רק במשרד המשפטים, גם במשרדים האחרים. ”

“אנחנו כראשי הרשויות ביהודה ושומרון חשים את זה ושמחים על כך, בעיקר כדי שעם ישראל יאמין בממשלה שלו וגם יאמין ביכולת שלו לאחוז ולהתיישב בכל מקום ומקום בארץ ישראל”.

השרה סיימה את הסיור במצפה יאיר, אביגיל וכרמל. את הסיור ליוו אנשי המועצה האזורית הר חברון ובראשם יוחאי דימרי ראש המועצה ואלון קרקובסקי רמ”ט ראש המועצה, אנשי מועצת יש”ע אבי רואה יו”ר מועצת יש”ע, שילה אדלר מנכ”ל המועצה ויגאל דילמוני סמנכ”ל מועצת יש”ע וזאב זמביש חבר מזכ”ל תנועת אמנה.

 

חדשות שומרון כתבה ראשית