הסנדק בגוש עציון:הכוכב ההוליוודי ג’יימס קאן קיים סיור ואימון ירי בגוש

הסנדק בגוש עציון:הכוכב ההוליוודי ג’יימס קאן קיים סיור ואימון ירי בגוש

גוש עציון והוליווד.השחקן ג’יימס קאן הידוע בתפקידו האלמותי כסאנטינו קורליאונה בסרט ‘הסנדק’ קיים סיור בגוש עציון שכלל אימון ירי של הכוחות המיוחדים קינח בארוחה אצל אסף גרניט ואמר: “הדרישות האירופאית והאמריקאית לחזור לגבולות 67′ – איננה מחושבת, ואני מתנגד לה נחרצות”.

הכוכב ההוליוודי היהודי והציוני ג’יימס קאן ביקר בגוש עציון. בתחילה התלוו קאן ובנו למנכ”ל עמותת התיירות בגוש עציון, גד כהנא שהתחיל את הביקור באנדרטת החטיפה של שלושת הנערים – גלעד שאער, יעקב פרנקל ואייל יפרח, בליווי ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל.

בהמשך סיורם, הגיעו ל’מצפור האלף’ בו קבלו סקירה מרחבית על האזור ועל ההיסטוריה היהודית של גוש עציון, מפי מנהל הפרויקטים בתיירות גוש עציון, משה ברוס. קאן, הגיב בפליאה לכל המראות באומרו: “אני נדהם מהיופי ומהייחודיות של גוש עציון, מהחוסן של האנשים המתגוררים כאן ואני מביע תמיכה מלאה לכל הגרים במחוזות ארץ ישראל. בהמשך דבריו, הביע התנגדות חריפה לדרישות האמריקאית והאירופית לחזור לגבולות 67′ “.

גוש עציון גיימס קאן יורה במטווח. צילום אור גפן
גיימס קאן יורה במטווח בגוש עציון קרדיט אור גפן

אחרי הסקירה המשיכו קאן ומלוויו למטווח הירי ‘קליבר 3′, שהינו אתר אימון לחימה לכוחות המיוחדים בצה”ל ולכוחות זרים ובין –לאומיים שבאים במיוחד למקום כדי ללמוד ולהתאמן. שם, אל”מ שרון גת, הבעלים של המטווח הסביר לקאן ולבנו ג’ימי, על האתגרים הגדולים שצה”ל ניצב בפניהם מדי יום ועל מוסריותו הגדולה של הצבא שהנה נר לרגליו בפעילותו השוטפת. במהלך הסיור במטווח, חוו ג’יימס ובנו הדגמה של ירי ואימונים מיוחדים בהשתתפות גת וחייליו, שכללה ירי, לוחמה בשטח בנוי והתגוננות, וכן התנסו בעצמם בירי במספר כלי נשק שונים ומגוונים. בסיום הסיור אמר ג’יימס כי זו הייתה חוויה של פעם בחיים, וכי הוא ובנו ישובו לביקור בארץ במהרה.

זהו היום השלישי בו קאן מסייר ברחבי הארץ. את ביקורו, פתח קאן בכותל המערבי, עם בנו ג’יימס (ג’ימי) קאן ג’וניור. ויחד הם הניחו תפילין, התפללו ושרו. לאחר מכן, פגשו ג’יימס ובנו את נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ’ מנחם בן ששון ואת נשיא קרן אלברט איינשטיין, פרופ’ חנוך גוטפרוינד. קאן סיפר בפגישתו עם נשיא האוניברסיטה, כי הוא גאה להיות שייך למורשת היהודית וכי מרשימה אותו ההשקעה הכבירה באקדמיה הישראלית, ודריסת הרגל שלה בעולם כולו במגוון תחומים לרבות פיתוח תרופות למחלות חשוכות מרפא. בנוסף, סעד קאן ביומו הראשון במסעדת ‘מחניודה’ של השף אסף גרניט.

בהמשך, קיים קאן סדנת אומן מרתקת וייחודית לעשרות אנשי תעשיית הקולנוע בישראל מטעם המיזם לקולנוע ולטלוויזיה של הרשות לפיתוח ירושלים (הרלי).

קאן, בן 76, חי, נושם קולנוע. רק ב- 2016, נרשמו מספר סרטים חדשים בכיכובו. ביניהם, הושלמה העבודה על הסרט ‘The red maple leaf’ בכיכובו, לצד דוריס רוברטס (‘כולם אוהבים את ריימונד’) ובימים אלו מצטלם הסרט ‘Acre beyond the Rye’ בהשתתפותו לצד קווין פורטר (‘באטמן’) ועוד רבים; גם התחזית לשנת 2017 מבשרת על המשך עשייתו הקולנועית. שלל תפקידיו הקולנועיים החל מכיכובו ב’אלדורדו’ לצד רוברט מיצ’אם, דרך תפקידו ב’אנשי הגשם’ של קופולה, תפקידו הבלתי נשכח כסאני קורליאונה בסרט ‘הסנדק’, וכן כיכובו ב’Misery’– הפכו אותו לאחד מגדולי שחקני האופי, שכיכב בלמעלה ממאה סרטי קולנוע וטלוויזיה.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית