צומת תפוח:טרמפיאדה חדשה לזכרו של אליהו אשרי ז”ל

צומת תפוח:טרמפיאדה חדשה לזכרו של אליהו אשרי ז”ל

צומת תפוח: במלאות 10 שנים לרצח וחטיפת הנער אליהו אשרי בשומרון משפחתו הקימה טרמפיאדה בצומת לזכרו. אביו של אליהו שנחטף בעת שתפס טרמפים: “יש מידת סכנה בטרמפים אבל אי אפשר לכבול את הנוער ואי אפשר לחיות בתבוסתנות”.

צומת תפוח בטוחה יותר. הוריו של אליהו אשרי הי”ד שנחטף מטרמפיאדה בה חיכה ונרצח ברמאללה לפני 10 שנים בדיוק בנו לזכרו טרמפיאדה בצומת תפוח שלדבריהם: “היא פרקטית ונותנת תחושה טובה לנוסע” יתרו אשרי אביו של אליהו מסביר שאחרי 10 שנים זה זמן נכון לצאת מהמערה של האבל להסתכל מסביב ולחשוב איך אפשר להועיל לאחרים באופן פרקטי “ומכיוון שאליהו נחטף מטרמפיאדה רצינו להקים טרמפיאדה לזכרו לטובת הנוסעים האחרים”

אשרי מסביר שלמרות שבנו נחטף מטרמפיאדה הוא לא סבור שצריך ואפשר למנוע מהנוער לתפוס טרמפים בשומרון: “אי אפשר לכבול את הנוער ואי אפשר לחיות בתבוסתנות. זה גם לא בריא” לדבריו הוא דיבר על הנושא בניחום אבלים שעשה אצל אביו של אחד משלושת החטופים שאמר לו: “לא ניתן לכבול את הנוער”.

צומת תפוח.הרב דרוקמן בטרמפיאדה לזכרו של אשרי זל.צילום דוברות המואז שומרון
הרב דרוקמן בטרמפיאדה לזכרו של אשרי זל.צילום דוברות המואז שומרון

הטרמפיאדה בצומת תפוח נקראת: “עליות אליהו” מכיוון שלדברי יתרו עבר אליהו שתי עליות. אחת לפני שנרצח כשעלה במעלות התורה והפך לתלמיד חכם אמיתי מקפיד על מצוות והתקרב לקב”ה ואחד כאשר נרצח ועלה בסערה השמימה.

במקום נכחו גם הרב דרוקמן ראש מרכז ישיבות בני עקיבא וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שאמר: “אנחנו למדים מהוריו של אליהו כל כך הרבה על כוחות החיים ועל אהבת ה” והעם. מכך שהם בחרו דווקא כך להנציח את זכרו של בנם. בנתינה לאחר. דווקא בטרמפיאדה נעימה יותר לנוסעים. ובכך הם אומרים לכולנו שכוחות החיים והאור שלנו חזקים מהחושך שהאויב שלנו מנסה להשליט כאן”.

הטרמפיאדה הוקמה ע”י המשפחה ובסיוע וועד הישוב איתמר והמועצה האזורית שומרון

חדשות שומרון כתבה ראשית