געגוע לנופי השומרון

געגוע לנופי השומרון

האמנית שקד אביב שגדלה בנופי הגולן והשומרון עולה עם תערוכה חדשה המבטאת געגועים לימי ילדותה ונערותה.האמנית מבקשת באמצעות הציור לנבור בעבר קסום אליו היא מחוברת והיא עושה זאת במשנה זהירות כשהיא מגלה לנו טפח ומכסה טפחיים.
הציורים של האמנית הצעירה שקד אביב מוצגים ב’גלריה האחרת’ של מכללת תלפיות שם גם מלמדת אביב במסלול לאמנות. הם מלמדים  על יכולת הבעה ייחודית שמעידה על אמנית בוגרת ובשלה כבר בשלב מוקדם זה. בהתבוננות בנושאי ציוריה רבי המבע, יש תחושה שהציור עבורה הוא ניסיון להתמודד  עם געגוע לעבר קסום, לימי הילדות והנערות שחוותה בנופי הצפון והשומרון שם גדלה.

בתערוכה זו נבחרו העבודות הנוגעות בסצנות הגעגוע מתקופות שונות של חייה. בחלקן היא משתמשת בתיאורים ריאליסטים של חוויות ילדות כמו הטיול בנופי הגולן, שקשוק הרגליים והשייט במימי הנהר, ההליכה על החול והמנוחה על כרי הדשא. בעבודות אחרות הנוטות למופשט, היא חורטת ופוצעת את הבד ומשתמשת בכיסוי הבד בתחרות ובדים שמזכירים נופים אחרים, פנימיים יותר, אליהם היא מתגעגעת. לעתים, היא משתמשת ברקמת תחרה או בשכבות צבע עזות הלקוחות מעולמה הפנימי. היא מציירת חלקים גלויים ובה בעת מסווה במכוון חלקים אחרים. בפעולה זו היא מייצרת מתח בין הגלוי לנסתר, המוכר לה מהרקע הדתי עליו גדלה. האמנית מבקשת באמצעות הציור לנבור בעבר קסום אליו היא מחוברת והיא עושה זאת במשנה זהירות כשהיא מגלה לנו טפח ומכסה טפחיים.

שקד אביב Life outside the box
שקד אביב Life outside the box

שקד היא אמנית צעירה,  בוגרת תואר שני באמנות יצירה באוניברסיטת חיפה ותואר ראשון במחלקה לאמנות במכללת אמונה. למרות גילה הצעיר, הציגה עד כה בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות רבות.

ה’גלריה האחרת’ השוכנת במכללה האקדמית לחינוך ‘תלפיות’ בחולון, שמחה לארח את האמנית הנמנית עם צוות ההוראה של המסלול לאמנות.

אבנר בר חמא – אוצר

שיח גלריה: יום רביעי, כ”ד בתשרי  תשע”ז (26.10.16),

 בשעה 14:00  בהשתתפות האמנית וראשי מכללת ‘תלפיות’.

חדשות שומרון כתבה ראשית