איתור נזילות כי יש כתמי עובש על הקיר!

איתור נזילות כי יש כתמי עובש על הקיר!

כתמי עובש על הקיר כתוצאה מרטיבות בבית, היא אחת התופעות הכי מסוכנות בכל בית ובעיקר בחדרי הילדים. לכן אם אתם רואים כתמים כהים על הקירות דעו לכם שאתם צריכים להזמין איש מקצוע בתחום איתור נזילות, שכן נזילה שלא עוצרים אותה הופכת לשיטפון וכתמים על הקירות הופכים לכתמי עובש מפיצי מחלות. לא כדאי, מסוכן ולא משתלם!

הנפגעים העיקריים מהעובש של הרטיבויות הם הילדים הרכים שזה גורם להם לאסטמה והתקצרויות מעיקות בנשימה.
עד לפני כמה שנים כל נזילה בקיר, הייתה דורשת הרס של קירות שלמים, כדי להגיע למקור של הנזילה. לא הייתה שום אפשרות אחרת ובדרך כלל היה עושה את זה שרברב.
היום הטכנולוגיות הגיעו גם לנושא איתור נזילות. מדובר על מצלמה בראש סיב אופטי, על שימוש בגז כדי לאתר מיקום של נזילה ועוד שיטות מודרניות ומשוכללות.

איתור נזילות- באמצעות גז, סיב אופטי עם מצלמה ואינפרא אדום!
אחת השיטות לאיתור נזילות בצנרת הבית היא באמצעות גז. מחדירים תרכובת גז במינון שאינו רעיל לצנרת המים, ובעזרת מכשיר דיגיטלי מנסים לאתר את מקום הנזילה. זה קורה הרבה יותר מהר מה שחושבים, לגז יש ריח חזק והוא מוביל את הבודק ישר לבעיה, למיקום בצנרת.
בדיקה נוספת לאיתור נזילה עושים באמצעות סיב אופטי המצויד במצלמה.משתמשים בשיטה הזו גם לאתר נזילות בצנרת וגם בביוב, כאשר המצלמה בעצם משקפת את מה שקורה בפנים ואם יש שם פגיעה, היא מאותרת מיידית.
לאנשי המקצוע בתחום איתור נזילות יש גם מצלמת אינפרא אדום, אשר מסוגלת גם לחדור לרצפה וגם בעומקים אם יש צורך לחצר. יש המשתמשים גם בקורלטור, ציוד אקוסטי, מסנן תדרים, מיקרופונים ועוד.
הציוד לאיתור נזילות הוא ציוד שברובו המקצועי מאוד יקר, אך האורך חיים שלו ארוך יחסית. המחירים של המכשירים מתחילים מ10 אלף שח ועולים עד ל 30-40 אלף, ואפילו היוקרתיים עוד יותר. ישנם בעלי מקצוע שינסו לקנות את המכשירים מסין, אבל כבר ידוע לכולם שהייצור הסיני משתמש בתקנים הכי נמוכים והכי זולים מה שמקצר משמעותית את חיי המכשיר ואף מספק נתונים שגויים.
כל השיטות כשרות מלבד הנזילה
נזילה שלא מטופלת בזמן עלולה לגרום לבעיות רציניות ביותר בתוך קירות של בית, מתחת לרצפה ועוד. קירות שלמים מתכסים בעובש וזה מאוד מסוכן לתינוקות ועלול לפגוע במערכת הנשימה. במקרים שבהם מתגלים כתמי עובש על בגדים או חפצים שהילדים משתמשים בהם, מומלץ מאוד לזרוק את הבגדים לפח, שכן לפי הרופאים אין להם ממש תקנה במכונת הכביסה.
נזילות צריכות להיות מטופלות מיידית. רצוי להזמין חברה מקצועית עם ציוד מתאים לאיתור הנזילה. לא כל אינסטלאטור מצויד במכשירים מתקדמים, ולכן יש לתשאל את איש המקצוע שאתם מזמינים באיזה שיטת איתור נזילות הוא עובד.

המאמר בחסות אתר “אינסטלטור בקליק“.

צרכנות