מטה עמונה מעלה הילוך:מול הכנסת התקיים מפגן תמיכה, חברי הבית היהודי יגיעו לסיור

מטה עמונה מעלה הילוך:מול הכנסת התקיים מפגן תמיכה, חברי הבית היהודי יגיעו לסיור

על רקע כוונת המדינה להרוס את היישוב כולו עד דצמבר הקרוב הגיעו תושבי עמונה להפגנת מחאה מול משכן הכנסת. ח”כ מועלם וסמוטריץ’ הגיעו לחזק וביום ג’ צפויים נציגי הפורומים של הבית היהודי להגיע לביקור במקום.ח”כ סמוטריץ’: עם ישראל נושא אליכם עיניים.

על רקע כוונת המדינה להרוס את היישוב כולו עד דצמבר הקרוב  מעלים במטה המאבק של עמונה הילוך.ביום שלישי הקרוב צפויים נציגי הפורומים השונים של הבית היהודי להגיע למקום זאת לאחר שפעילים בבית היהודי קיימו לאחרונה מפגש עם החכי”ם בנושא.מו כן התקיימה מחאה מול משכן הכנסת בה השתתפו תושבי היישוב וילדיהם, אותם באו לחזק חברי כנסת ואוהדי ההתיישבות מכל הארץ, תחת הכותרת: נדרוש כולנו מחברי הכנסת להסדיר את עמונה ואת ההתיישבות כולה.

תושבי עמונה מפגינים מול הכנסת.צילום מטה המאבק
תושבי עמונה מפגינים מול הכנסת.צילום מטה המאבק

במהלך ההפגנה נשאו נאומים חברי כנסת מהקואליציה ונציגי התושבים וקראו לאישור החוק להסדרת עמונה וההתיישבות, שהוגש לאחרונה על ידי ח”כ שולי מועלם.

במקביל לכך חתמו בסוף השבוע האחרון מעל למאה ראשי רשויות, סגני ראשי רשויות, ראשי סניפים וראשי יישובים מיו”ש, מהליכוד ומהבית היהודי על קריאה לשרים וח”כים להסדיר בהקדם את עמונה. “לא ייתכן שאלפי משפחות שקבעו את ביתן ביו”ש, בהובלת, בעידוד ובסיוע ממשלות ישראל, יחיו בפחד שמא חרב העקירה תגיע גם אליהם. אחרי בתי האולפנה ומגרון – מוטלת עליכם, חברי הממשלה וחברי הכנסת, החובה לעצור מגמה מסוכנת זו. הציבור בישראל שבע מראות של עקירה ופינוי יהודים מבתיהם”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’, שהגיע גם הוא לתמוך, אמר: “באתי לחזק אתכם, כי הנקודה שעליה כל המאבק החשוב הזה נשען היא הנחישות שלכם. אל תשברו ואל תתפתו. עם ישראל נושא אליכם עיניים”.

יו”ר סיעת הבית היהודי ח”כ מועלם אמרה בעבר כי: ”הפתרון שיימצא בעמונה מצריך יצירתיות מצד גורמים ממשלתיים, הדבר יפתור לא רק את הבעיה בעמונה אלא ישפיע על בתים נוספים הנמצאים על הכוונת של ארגוני השמאל הקיצוני ששמו להם למטרה לחבל בהתיישבות ביהודה ושומרון”.

ממטה עמונה נמסר:  “הסיפור של  עמונה הוא סיפורה של ההתיישבות כולה. עמונה הוא יישוב שקם לפני יותר מעשרים שנה ובו גרות 40 משפחות ומאתיים ילדים. אחרי עשרים שנה נעשה ניסיון ציני לתלוש את הילדים הללו, את המשפחות הללו מביתם בשל בעיות משפטיות שנפלו בעת הקמת היישוב, בעיות שאלפי בתים ביו”ש סובלים מהן. אם עמונה תעקר יהיה זה תקדים מסוכן ופתח לעקירת עוד אלפי משפחות. מישהו צריך לעצור את הטירוף הזה. היום עמדנו מול הכנסת ודרשנו מהח”כים להתעורר ולהתגייס להצלת היישוב. חלון הזמן הולך ונסגר. אם הממשלה לא תפעל עכשיו לאמץ את הפתרונות הקיימים, נגיע למשבר כואב ובלתי נמנע”.

חדשות שומרון